Constipația este o problemă obișnuită care este, în general, definită ca având mai puțin de trei scaune pe săptămână.

De fapt, până la 27% dintre adulți o experimentează, la fel și simptomele sale – balonarea și gazele.

Vârsta înaintată și lipsa de mișcare sunt două cauze care pot contribui la apariția constipației.

Unele alimente pot ajuta la ameliorarea sau reducerea riscului de constipație, în timp ce altele pot înrăutăți situația.

Banane coapte sau verzi? Ceea ce alegi îți poate influența sănătatea, în bine sau în rău!

7 alimente care pot cauza constipația

1. Bananele necoapte

În timp ce bananele coapte pot ajuta la prevenirea constipației, bananele necoapte tind să aibă efectul opus.

Asta pentru că bananele necoapte conțin amidon mai rezistent, un compus care este mai greu digerabil pentru corp.

În timpul procesului de maturare, amidonul rezistent este transformat în zaharuri naturale, care sunt mult mai ușor de digerat.

Bananele necoapte conțin, de asemenea, cantități mai mari de tanin, un compus considerat că reduce viteza cu care alimentele trec prin intestin.

Majoritatea oamenilor tind să mănânce banane cu mult înainte de a ajunge la maturitate, de a se coace bine.

Cu toate acestea, dacă doriți să ușurați sau să evitați constipația, încercați să mâncați banane cât mai coapte.

Bananele bine coapte sunt complet galbene și prezintă unele semne de pete maro. Ar trebui să fie foarte ușor de decojit.

2. Alcoolul

Alcoolul este frecvent menționat ca o cauză probabilă a constipației.

Aceasta deoarece, dacă beți alcool în cantități mari, poate crește cantitatea de lichide pierdute prin urină, cauzând deshidratarea.

Hidratarea precară, fie din cauza lipsei de apă, fie prin pierderea prea multă a acesteia prin urină, este adesea legată de un risc crescut de constipație.

Din păcate, nu s-au găsit studii privind legătura directă între consumul de alcool și constipație.

Mai mult, unii oameni au raportat mai degrabă diaree, decât constipație, după o noapte de băut.

Este posibil ca efectele să varieze de la o persoană la alta.

Cei care doresc să contracareze efectele potențiale de deshidratare și constipație ale alcoolului ar trebui să încerce să compenseze fiecare porție de alcool cu un pahar de apă sau altă băutură nealcoolică.

Ești alergică la gluten? Evită aceste alimente despre care sigur nu știai că au gluten!

3. Alimente bogate în gluten

Glutenul este o proteină găsită în cereale cum ar fi grâu, orz, secară, etc.

Unii oameni pot prezenta constipație atunci când mănâncă alimente care conțin gluten.

De asemenea, unele persoane au intoleranță la gluten. Aceasta este o afecțiune cunoscută sub numele de boala celiacă.

Când cineva cu boală celiază consumă gluten, sistemul imunitar atacă intestinul, dăunând grav acestuia.

Din acest motiv, persoanele cu această boală trebuie să urmeze o dietă fără gluten.

În majoritatea țărilor, aproximativ 0,5-1% dintre persoane au boală celiacă, dar mulți nu știu despre aceasta.

Constipația cronică este unul dintre simptomele comune. Din fericire, evitarea glutenului poate ajuta la ameliorarea și vindecarea intestinului.

Constipația la copii

Sensibilitatea glutenului non-celiac și sindromul intestinului iritabil sunt două alte cazuri în care intestinul unei persoane poate reacționa la gluten.

Persoanele cu aceste afecțiuni medicale nu sunt intolerante la gluten, dar par să fie sensibile la acestea.

Mai mult, studiile arată că mulți oameni care suferă de aceste afecțiuni pot avea de asemenea constipație după consumarea glutenului.

Dacă bănuiți că glutenul vă provoacă constipația, asigurați-vă că vorbiți cu medicul specialist pentru a exclude boala celiacă înainte de a tăia glutenul din dietă.

Acest lucru este important, deoarece glutenul trebuie să fie în dieta dumneavoastră pentru testul bolii celiace.

Dacă ați exclus boala celiacă, ați putea experimenta consumul de diferite niveluri de gluten pentru a evalua efectele.

4. Alimente care pot cauza constipația – cerealele procesate

Cerealele procesate și produsele lor, cum ar fi pâinea albă, orezul alb și pastele albe, sunt mai puțin hrănitoare și pot constipa mai rapid decât cerealele integrale.

Acest lucru se datorează faptului că tărâțele și părțile germinale ale cerealelor sunt îndepărtate în timpul prelucrării.

În special, tărâțele conțin fibre, un nutrient care adaugă vrac în scaun și îl ajută pentru eliminare.

Multe studii au asociat un aport mai mare de fibre la un risc mai scăzut de constipație.

De fapt, un studiu recent a raportat o probabilitate mai mică de constipație de 1,8% pentru fiecare gram suplimentar de fibră consumată pe zi.

Prin urmare, persoanele care suferă de constipație pot beneficia de reducerea treptată a consumului de cereale prelucrate și înlocuirea lor cu cereale integrale.

Deși fibrele suplimentare sunt benefice pentru majoritatea oamenilor, unii oameni experimentează efectul opus.

Pentru ei, surplusul de fibre poate agrava constipația, mai degrabă decât să o ușureze.

Dacă sunteți constipat și deja consumați o grămadă de cereale integrale bogate în fibre, ar trebui să reduceți cantitatea.

În unele cazuri, chiar poate face ca problema să fie mai gravă.

Dacă aveți această problemă încercați să reduceți treptat aportul zilnic de fibră pentru a vedea dacă acest lucru oferă un ajutor.

7 alimente care pot cauza constipația

5. Laptele și produsele lactate

Lactatele par a fi o altă cauză obișnuită a constipatiei, cel puțin pentru unele persoane.

Copiii mici pot fi în mod deosebit în pericol, posibil datorită sensibilității la proteinele găsite în laptele de vacă.

O analiză a studiilor efectuate pe o perioadă de 26 de ani a constatat că unii copii cu constipație cronică au prezentat îmbunătățiri atunci când au oprit consumul de lapte de vacă.

Într-un studiu recent, copiii cu vârsta cuprinsă între 1 și 12 ani cu constipație cronică au băut lapte de vacă pentru o perioadă de timp.

Laptele de vacă a fost apoi înlocuit cu lapte de soia pentru o perioadă ulterioară de timp.

Nouă dintre cei 13 copii din studiu au prezentat lipsa constipației atunci când laptele de vacă a fost înlocuit cu lapte de soia.

Merită menționat faptul că persoanele care prezintă intoleranță la lactoză pot avea diaree, mai degrabă decât constipație, după consumarea laptelui.

6. Carnea roșie

Carnea roșie poate agrava constipatia.

Aceasta poate să reducă, indirect, din cantitatea totală de fibră zilnică a unei persoane.

Acest lucru este valabil mai ales dacă mâncați o porție mare de carne în timpul unei mese, cu puține legume bogate în fibre, cereale integrale.

În plus, spre deosebire de alte tipuri de carne, cum ar fi păsările de curte și peștele, carnea roșie conține, în general, cantități mai mari de grăsime.

Alimentele bogate în grăsimi necesită mai mult timp pentru a fi digerate.

În unele cazuri, acest lucru poate crește și mai mult probabilitatea de constipație.

Cei cu constipatie pot înlocui carnea roșie din dietă cu proteine ​​și fibre, cum ar fi fasolea, lintea, mazărea.

Ce să nu mănânci când ești constipat. Pâinea este interzisă!

7. Alimente care pot cauza constipația – fast foodul

Consumul de porții mari sau frecvente de alimente prăjite sau fast food poate, de asemenea, crește riscul de constipație.

Asta pentru că aceste alimente tind să fie bogate în grăsimi și cu puține fibre, o combinație care poate încetini digestia fel ca și carnea roșie.

Alimentele prăjite și fast food tind să conțină cantități mari de sare, ceea ce poate reduce conținutul de apă al scaunului, uscându-l și făcându-l mai greu de eliminat.

Acest lucru se întâmplă atunci când mâncați prea multă sare, deoarece corpul dumneavoastră aspiră apă din intestine pentru a compensa sarea suplimentară din sânge.

Acesta este un mod în care corpul dumneavoastră lucrează pentru a readuce concentrația de sare la normal, dar, din nefericire, poate duce la constipație.

Îți punem la dispoziție un dicționar medical de boli, semne, simptome și metode de tratament, care să te ajute să afli mai multe despre corpul tău și despre modul în care el funcționează.

Sursa foto