Citește și: Iată ce ar trebui să mănânci sau să nu mănânci atunci când iei antibiotice

Privitul la televizor mai multe ore pe zi– Ai crede că dacă stai relaxată, în pat sau într-un fotoliu comod și privești ore întregi la televizor, asta înseamnă sănătate pentru inimă. Total greșit, susțin medicii. Astfel, lipsa de mișcare timp de ore întregi duce la atac d ecord și atac vascular cerebral. Lipsa mișcării afectează negativ nivelul de zahăr și grăsimi din sânge. Ridică-te din fotoliu și plimbă-te prin casă măcar o dată la 15 minute.

Sforăitul– Acest aspect neplăcut din viața multora dintre noi poate fi semnul unei apnee de somn ceea ce duce la  hipertensiune arterială, aritmie cardiacă, atac vascular cerebral și infarct.  Sfatul medicilor este să efectuezi un screening de apnee. Există, la ora actuală, tratamente care ajută mult.

Îngrijirea dinților are legătură cu bolile de inimă

Neîntrebuințarea aței dentare – Bolile gingivale și cele de inimă sunt puternic interconectate. Aceleași bacterii care cauzează afecțiuni ale gingiilor pot intra în fluxul de sânge și cauzând astfel inflamații cardiace. Cel mai bine ar fi să folosiți ața dentară și să mergeți la controale periodice la stomatolog.

Lipsa legumelor și fructelor din alimentație- Cinci porții de legume și fructe pe zi scad riscul de a suferi un infarct sau un atac cerebral cu 20%. Conform nutriționiștilor, minim trei porții asigură o sănătate optimă, ideal 5. Medicii recomandă cel puțin două feluri de fructe.

Prea mult alcool–  Consumul moderat de alcool face bine inimii. Dacă exagerezi, atunci apare hipertensiunea arterială, crește nivelul grăsimilor din sânge și cauzează aritmii. Ideal, conform medicilor, femeilor le e recomandat un pahar de alcool pe zi – mai exact- un pahar mare de bere sau un pahar mediu de vin sau 50 de ml de alcool tasre (vodcă, gin, whisky). Bărbații au voie o cantitate dublă față de cea recomandată doamnelor.

Citește și: