Rezultatele la simularea Evaluării Nationale 2018 nu vor fi trecute în catalog. Scopul lor este de a reflecta nivelul la care sunt elevii de clasa a VIII-a în acest moment, cu câteva luni înainte de examenul din vară. Notele se trec în catalog doar dacă elevul solicită acest lucru.

Rezultatele la simularea Evaluării Naționale 2018 – Notele nu se trec în catalog

Notele obținute la simularea Evaluării Naționale 2018 nu se contestă și nu se trec în catalog. Totuși, în situațiile excepționale în care se dorește consemnarea notelor în catalog, acest lucru se poate face în baza unei cereri scrise depuse de cei interesați. În același timp, rezultatele vor fi analizate la nivelul fiecărei unități de învățământ prin discuții individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, ședințe cu părinții, precum și la nivelul consiliului profesoral în vederea adoptării unor măsuri adecvate fiecărei situații în parte, scopul fiind îmbunătățirea performanțelor școlare.

Ministerul Educaţiei Naţionale a organizat, în perioada 5 – 7 martie 2018, la nivel național, simularea Evaluării Naționale 2018 pentru elevii clasei a VIII-a. Per total, au fost așteptați să participe cei aproape 180.000 de elevi înscriși în clasa a VIII-a la începutul anului școlar 2017-2018.

Citește și: Lipsa somnului poate afecta rezultatele la școală ale copilului

Rezultatele la simularea Evaluării Naționale 2018. Ce fac elevii care nu au dat testul din cauza grevei profesorilor

Ministrul Educaţiei, Valentin Popa, a declarat că le va cere inspectoratelor judeţene organizarea unei noi simulări a Evaluării Naţionale 2018 în cazurile în care sesiunea din 5-7 martie nu a putut avea loc ca urmare a faptului că examenul a fost boicotat de unii profesori.

„În primul rând, eu sunt preocupat de elevii care nu au putut să susţină astăzi simularea la Evaluarea Naţională şi pentru asta voi transmite conducerii inspectoratelor judeţene, din respectivele judeţe, unde acest lucru s-a întâmplat, să organizeze o nouă sesiune, doar la nivel de judeţ, pentru aceşti elevi, pentru a avea şi ei şansa de a se pregăti. În legătură cu ce se întâmplă cu profesorii, vom analiza întâi să vedem dacă este un conflict de muncă, pe care să îl analizăm dacă este legal organizat sau este o încălcare a atribuţiilor din fişa postului”, a afirmat ministrul Valentin Popa.

El a precizat că, în ciuda faptului că s-a anunţat boicotarea a peste 1.100 de şcoli, în realitate nu s-a putut susţine Evaluarea Naţională în 25 de şcoli. Este vorba de 14 şcoli din judeţul Harghita, opt şcoli în judeţul Prahova şi câte o şcoală din judeţele Buzău, Ialomiţa şi Arad.

Întrebat cum comentează informaţiile potrivit cărora s-ar fi dat telefoane de la minister pentru a face presiuni asupra celor care au boicotat simularea, ministrul a replicat că examenul trebuia să aibă loc, chiar şi în cazul în care unii profesori absentau.

Rezultatele la simularea Evaluării Naționale 2018.

„Nu îmi dau seama despre ce fel de presiuni sau boicotare este vorba, dar ştiu foarte bine că toate comisiile judeţene care organizau Evaluarea Naţională aveau obligaţia să organizeze această simulare şi trebuiau să facă această simulare pentru aceşti elevi care sunt în faţa primului examen al vieţii lor, indiferent dacă o parte din profesori voiau sau nu să participe la această activitate. Ei trebuiau să ia măsuri – mă refer la comisiile judeţene – şi pentru situaţii de acest gen, cum ar fi boicotul, dar şi pentru situaţii în care profesorii sunt bolnavi şi nu pot să vină. Deci nu putem să admitem că o astfel de simulare a unei Evaluări Naţionale nu poate avea loc”, a spus Valentin Popa.

Ministrul a precizat că trebuie clarificat dacă boicotul de luni, 5 martie, a fost un conflict de muncă sau a reprezentat o neîndeplinire a sarcinilor de serviciu. Valentin Popa a subliniat că dreptul la protest, garantat prin Constituţie, nu trebuie să îi afecteze negativ pe elevi.

Citește și:

Sursa foto: 123rf.com