Despre acest subiect se poate dezbate la nesfârșit, mai ales când vorbim despre haine. În general, subiectul a adus față în față două tabere: cei care nu au încredere într-un lucru pe care nu-l pot atinge, nu-l pot proba, nu pot simți materialul, croiala și țesătura, și cei care, copleșiți de timpul tot mai restrâns pentru orice fel de activitate în afara jobului sau a familiei, se văd obligați să recurgă la un astfel de serviciu, pe care au ajuns deja să-l considere un ajutor nesperat în activitățile cotidiene. Pe ce se bazează, totuși, temerile celor care preferă să stea deoparte în această aventură a cumpăturilor on-line? Pe experiența proastă a unora dintre ei, cei mai ghinioniști, care au avut neșansa să se transforme absolut voluntar și nesiliți de nimeni în biete victime ale unor vânători de câștiguri ilicite, ori, și mai probabil, nu s-au documentat temeinic înainte de a plasa o comandă în mediul on line. Dacă încă nu faci parte din niciuna dintre tabere, pro sau contra cumpărăturilor on line, și te-ai rezumat să te erijezi într-un observator fin al fenomenului, trebuie să știi că adevărul este undeva la mijloc. Sunt câteva reguli pe care orice pasionat de shopping Via internet trebuie să le cunoască: site-urile din Asia sunt cele mai riscante, chiar dacă produsele sunt prezentate impecabil, China este o piață de desfacere cu un potențial imens, iar hainele pe care le comercializează pentru Europa sunt copii slăbuțe și derizorii ale unor haine de marcă. Apoi, o altă regulă pe care orice începător în domeniul comenzilor on line trebuie s-o cunoască este graficul de mărimi. Italia, Franța și țările scandinave au fiecare o scară diferită de mărimi la haine și pantofi. La fel și-n America. Verificați pe site-urile de încredere părerile celor care au mai comandat haine de pe anumite magazine on-line. Citiți cu atenție care este politica returnărilor și răspunderile pe care și le asumă. Informați-vă pe la prieteni și cunoscuți care este procentul de satisfacție al cumpărăturilor venite prin curier sau la poștă. Și abia după ce veți fi bine informați, puteți începe marea aventură a shoppingului viitorului.
Photo credit: Keith Williamson / Foter / CC BY