1. Yin

Yin yoga este o tehnică ce se bazează în principal pe meditație, pe un stil lent în care menții aceeași poziție timp de câteva minute bune. Aceasta este ideală dacă suferi de anxietate, atacuri de panică sau stres, deoarece cultivă pacea interioară și liniștea.

Ca beneficii fizice, acționează asupra articulațiilor și a tendoanelor, crescând circulația sângelui și flexibilitatea.

2. Vinyasa

Vinyasa este opusul lui Yin, deoarece se bazează pe mișcări rapide acționând asupra echilibrului și tonificând musculatura. Aceasta presupune atât concentrarea la efort, cât și la coordonarea respirației cu mișcările constante și uneori bruște.

Yoga Vinyasa îmbunătățește și ea flexibilitatea și imunitatea prevenind și apariția bolilor cardiovasculare.

3. Kundalini

Kundalini este acel tip de yoga care pune accentul pe trezirea energiei aflată la baza coloanei vertebrale, sursă a creativității. Astfel, aceasta pune accent puternic pe meditație și dezvoltarea spiritualității care uneori este ascunsă și are nevoie doar de un imbold pentru a ieși la suprafață.

4. Ashtanga

Dacă strictețea și regulile fac parte din rutina ta, atunci ai găsit tipul de yoga care să ți se potrivească. Ashtanga urmează aceleași poziții de fiecare dată și în aceeași ordine strictă. Se bazează pe respirație, iar în timpul unei asane – a poziției yoga – vei apuca să respiri adânc timp de 5 ori, după care vei schimba asana.

5. Hatha

Am lăsat Hatha pentru sfârșit deoarece este cea mai complexă tehnică de yoga care presupune atât exerciții de respirație și concentrare cu gesturi ale mâinilor, diverse asane și meditație. Este cea mai sofisticată și contribuie la o dezvoltare fizică și psihică armonioasă.

Beneficii ale yoga

Aceste tipuri de yoga sunt printre cele mai cunoscute în cultura occidentală și le poți practica în săli de sport sau studiouri.

Alături de descrierea fiecăreia am scris beneficiile sale, însă iată și altele:

  • combate anxietatea și insomniile;
  • detensionează psihic;
  • îmbunătățește postura;
  • oferă o mai mare flexibilitate;
  • ameliorează durerile de spate datorate pozițiilor incomode;
  • elimină toxinele și stimulează organele interne;
  • crește nivelul vitalității.

Niciodată nu e prea târziu pentru o schimbare și să faci ceva doar pentru tine care să aibă efect pe termen mediu și lung. Yoga este acea activitate care îți aduce îmbunătățiri în stilul de viață!

Fie că lucrezi de acasă, stai mult pe scaun sau, din contră, în picioare, dacă ești mămică și abia ai timp să stai locului, rupe-ți o oră din timpul tău și vei vedea câtă energie pozitivă aduni pentru restul zilei.