Atunci când v-ați redefinit codurile vestimentare profesionale, judecând după confortul de acasă din timpul pandemiei, v-ați întrebat probabil, care este în zilele noastre diferența între stilurile business casual și business formal. Este un aspect valabil la nivel global, ce vizează toate industriile și culturile.

Codurile vestimentare variază în funcție de industrie și de mediu, doar câteva reguli fiind standard în ceea ce privește ținută profesională.

Informații de bază pentru codurile vestimentare în funcție de industrie

Business Formal -O ținută business este adesea conservatoare, sobră și cu linii curate. Această ținută se pretează într-un business orientat spre client, într-un mediu de lucru strict.

Domeniul de activitate: Avocatură, Bancar

Mesajul transmis este autoritar, conservator, competent.

Ținută: cămașă albă sau albastră, costum din două piese, rochie cu croială conservatoare,  culori neutre și primare, stil clasic, geantă office de damă de la Barneystore.ro, încălțăminte din piele cu vârf închis.

Business Casual – Practic, o ținută de acest gen înseamnă o combinație a câteva elemente relaxate cu o ținută business. Rețineți că ceea ce este considerat business casual în modă nu este același lucru cu business casual pentru industria farmaceutică.

Domeniul de activitate: Vânzări de asigurări, Imobiliare, Farma

Mesajul transmis este de siguranță, bine informat, abordabil.

Ținută: jachetă, pulover; tricou alb, mai multe culori și imprimeuri,  țesături cu model

Domeniul de activitate: Publicitate, Modă, Media

Mesajul transmis este creativ, original, contemporan.

Ținută:  culori și modele mai îndrăznețe; încălțăminte sport, accesorii unice

Cele mai importante trei elemente ale oricărui cod vestimentar

1. Fiți profesionisti indiferent de ce stil ați alege și nu uitați ca detaliile fac diferenta. Retineti ca stilul nu este doar despre haine, ci despre a spune lumii cine sunteți de la interior spre exterior.

2. Fiți autentici: îmbrăcați-vă în culori și haine care va scot în evidență originalitatea și nu uitați ca fiecare ținută este o șansa de a va exprima personalitatea.

3. Alegeți o tinuta adaptata industriei in care activati și retineti ca un stil potrivit va emana întotdeauna încredere.

Mai important decât codul vestimentar este modul în care aceste reguli ajută la creșterea performanței angajaților. Așadar, un cod vestimentar mai relaxat, influențat și de efectele pandemiei, ar putea contribui la promovarea unui loc de muncă flexibil unde angajații ar putea s-ar simți liberi să-și exprime personalitatea.  

Sursă poză: pexels.com