Leguminoasele sunt alimente pline de nutrienți și reprezintă o bază gastronomică în multe țări din lume. În termeni tehnici sunt definite drept semințe comestibile și uscate ale plantelor din familia leguminoaselor. Concret, numele se referă la categoria de alimente care include mazărea uscată, năutul și multe alte boabe uscate.

Pentru o masă bogată în nutrienți, ți-am pregătit o listă de trei rețete vegetariene de care te vei îndrăgosti iremediabil! 

  • Salată cu linte, feta și legume la grill

Această salată se potrivește perfect cu o vinegretă pentru care ai nevoie de ulei de măsline, oțet din vin alb, muștar boabe, miere, usturoi și condimente după gust. Pe lângă linte uscată, adaugă în bol felii de vinete și dovlecei prăjite pe grill câte 2-3 minute, ceapă roșie, rucola și brânză feta sfărâmată. Asezonează cu ulei de măsline, lămâie, cimbru, sare și piper. Câteva felii de ciabatta bine rumenite pe grill și un pahar de vin alb sec se vor potrivi perfect cu acest preparat vegetarian. 

  • Humus clasic

Pentru amatorii gusturilor orientale, humusul s-ar putea să se afle deja pe lista de favorite! Rețeta este foarte simplă și presupune doar mixarea ingredientelor într-un blender până se obține o consistență netedă. Ai nevoie de năut la conservă, clătit și scurs, usturoi, tahini, ulei de măsline, zeamă de lămâie, muguri de pin pentru decor, sare și piper după gust. Bucură-te de un gust savuros!

  • Tostada de avocado cu mazăre boabe

Tostada de avocado cu mazăre boabe este o altă rețetă pe care nu trebuie să o ratezi! Pe lângă ingredientele de bază, mai ai nevoie de usturoi, ceapă,  coriandru, zeama de la un lime, două ridichi feliate, felii de castraveți și tortillas.

Cum se prepară? Preîncălzește cuptorul și tapetează tava cu o foaie de copt. Unge câteva tortillas cu ulei, așază-le în cuptor și gătește timp de 10 minute. Concomitent adaugă mazărea boabe, avocadoul (fără sâmbure și decojit), usturoiul, ceapa, lime-ul și coriandrul într-un blender și mixează până obții o consistență cremoasă și netedă, asemănătoare cu cea a humusului. Întinde amestecul pe tortilla, adaugă ridichile, castraveții și orice alt topping la alegere. Servește imediat pentru a te bucura de gust desăvârșit! 

Acum că ți-am deschis apetitul pentru rețetele vegetariene, poți încerca o multitudine de preparate pe bază de leguminoase! 

Sursa: delcious-usa.ro