Tranziția de la un anotimp la altul ne influențează starea de spirit, însă efectele diferă de la o persoana la alta. În timp ce tu te simți obosită toamna în permanență, poate altcineva din mediul tău se reface mai repede după schimbările de temperatură.

Citește în continuare de ce te simți obosită toamna și la ce soluții poți să apelezi pentru a-ți redobândi pofta de viață.

Modificările bruște de temperatură

După ce corpul nostru a fost obișnuit să fie răsfățat cu razele puternice ale soarelui, trece printr-un șoc atunci când temperatura se schimbă brusc. Diminețile și serile sunt mai răcoroase, astfel că te vezi nevoit să adaugi în plus o piesă vestimentară pentru a avea parte de confort termic. Pe lângă modificările de temperatură, se vor resimți și cele ale presiunii atmosferice, ceea ce înseamnă că și corpul nostru va reacționa la acestea.

Cantitatea scăzută de lumină

Încă un motiv pentru care te simți mai obosită toamna este cantitatea scăzută de lumină. Pe măsură ce noul anotimp își intră în drepturi, soarele apune mai devreme și ziua devine mai scurtă.

Reducerea luminii și a căldurii solare are efecte directe și asupra creșterii producției de melatonină, un hormon care are rol în reglarea ritmului circadian (somn-veghe) și la sincronizarea ciclului somn-veghe cu noaptea și ziua. Astfel în a doua parte a zilei te cuprinde o stare de somnolență, motiv pentru care te confrunți deseori cu lipsa inițiativei și a motivației. În funcție de caracterul fiecărei persoane, mai pot să apară și stări de melancolie, tristețe, apatie și chiar depresie.

Reîntoarcerea la rutina obișnuită de la job ori școală

Vara este asociată cu multe momente frumoase – vacanțe, plajă, ieșiri prelungite până seara târziu și petreceri alături de cei dragi. La finalul celor trei luni este imposibil să nu te simți măcar puțin melancolică. Mai ales că toate acestea coincid și cu reîntoarcerea la rutina obișnuită de la job ori de la școală. Până vei reuși să îți intri complet în ritm, te vei simți obosită.

Lipsa unor vitamine și minerale

Și alimentația necorespunzătoare te poate face să te simți obosită toamna. Multe persoane tind să urmeze diete de slăbit pe perioada sezonului cald, iar efectele acestora pot începe să apară treptat. Soluția este să adopți o alimentație bazată pe legume, fructe, cereale integrale și proteine. Astfel îți vei recăpăta puterea și motivația. Totodată, poți introduce în dietă suplimente alimentare care au rolul de a te încărca cu energie și de a stimula sistemul imunitar. Vitamina C, vitamina D, magneziul și zincul sunt substanțe recomandate la început de toamnă în cazul în care te confrunți cu carențe.

Cum poți să treci mai ușor peste astenia de toamnă

  • petrece mai mult timp în aer liber, chiar și în zilele mai mohorâte;
  • adoptă o dietă echilibrată (chiar dacă nu te mai poți bucura de savoarea fructelor de vară, nu uita că și toamna este la fel de bogată – mere, pere, dovleac, gutui, struguri);
  • fă zilnic 30 de minute de activitate fizică (chiar și o plimbare până la magazin te poate ajuta să te simți mai bine);
  • stai mai mult alături de cei dragi;
  • acordă mai multă atenție hobby-urilor tale;
  • culcă-te mai devreme pentru a te trezi mai odihnită;
  • practică tehnici de relaxare.

Atunci când te cuprinde apatia sau oboseala toamna, este evident că organismul tău are nevoie de mai multă atenție. Încearcă să te odihnești mai mult și să îi acoperi toate nevoile nutriționale, dar și să îi fii recunoscător pentru toate lucrurile minunate pe care le face zilnic.

Sursa foto: https://www.pexels.com