Din fericire, cu abordarea și instrumentele potrivite, orice organizație își poate împuternici angajații. Acest articol discută despre cât de important este să hrănești abilitățile angajaților și explică cum să începi implementarea celor mai bune practici pentru binele suprem al organizației tale.

Înainte de toate: ce înseamnă să-ți împuternicești angajații? Deși expresia vine pe filieră engleză, în limba română a împuternici pe cineva înseamnă a-i da putere, a-l motiva pentru a-și dezvolta capacitatea de a realiza ceva. Abilitarea angajaților se referă la modul în care companiile oferă angajaților lor TOT ce au nevoie pentru ca aceștia să reușească. Dar aceasta implică mult mai mult decât simpla alocare a resurselor.

Companiile care sunt interesate să-și împuternicească angajații ar trebui să țină cont de următoarele aspecte:

  • Oferă angajaților o voce solicitând în mod regulat și acționând după feedback-ul lor;
  • Oferă angajaților oportunități de creștere prin mai multă autonomie, responsabilități suplimentare, conforme cu salariul sau o funcție nouă pe scară ierarhică;
  • Oferă card cadou upromania, bonusuri salariale și asigurare medicală complexă; 
  • Oferă angajaților instrumentele, instruirea și cursuri sau traininguri de care au nevoie pentru a excela în munca lor.

Așadar, care sunt beneficiile motivării angajaților? Motivarea angajaților poate insufla mai multă încredere în leadership, poate încuraja evoluția angajaților, duce la o mai mare creativitate și îmbunătățește retenția angajaților, toate acestea ducând, în cele din urmă, la un rezultat mai bun pentru firma pe care o conduci.

  1. Angajați motivați = angajați fericiți

Știai că împuternicirea angajaților printr-o autonomie sporită a fost direct legată de motivația angajaților? Experții sunt de părere că persoanele care au mai mult control când, cum și unde lucrează mai mult și găsesc munca mai atrăgătoare. Având șansa de a arăta ce pot face, vor da ce este mai bun din ei, la sfârșitul programului simțind mulțumire și satisfacție. Într-un cuvânt: scopul face diferența! 

  1. Încredere în management

O analiză publicată în Harvard Business Review afirmă că managerii care își împuternicesc angajații beneficiază de încrederea colegilor, în comparație cu aceia care nu își motivează angajații. Acest lucru nu înseamnă că motivarea angajaților înseamnă ca aceștia să facă sarcinile de care nu au chefi șefii. Exclus! Liderii care își împuternicesc angajații acționează ca antrenori, împingându-și oamenii să dea ce e mai bun din ei și susținându-i mereu. Angajații tratați corect de conducere au considerat că șefii lor nu profită de munca depusă, în schimb, recunosc și apreciază victoriile tuturor, dar și cele personale. 

  1. Creativitatea contează

În aceeași analiză de la Harvard pe care am expus-o mai sus, managerii care sunt percepuți ca factori motivatori într-o echipă sunt calificați de colegii lor ca fiind foarte creativi. În mod surprinzător, subordonații care le-au permis angajaților să gândească singuri și să colaboreze între echipe au generat mai multe idei noi. Mai mult chiar, oamenii au fost mai predispuși să se ofere voluntari pentru sarcini suplimentare și să-și sprijine organizațiile în afara funcției lor de zi cu zi, datorită atitudinii managerilor.

Ca angajator, manager de firmă sau departament este esențial să oferi feedback regulat. Feedback-ul mereu negativ nu aduce niciun beneficiu, lipsa de tact, nici ea. Dacă oferi mereu oportunități de avansare, îți vei păstra oamenii în firmă. Acționează pe temen lung, cu empatie și înțelegere.

Sursă foto: Pexels

(P) Material publicitar realizat in colaborare cu Up România