Comerțul cu amănuntul este ceva de care nu ne putem lipsi și, dacă la început, erau comercializate puține bunuri de consum, de la pene și panglici până la automobile și avioane, în ziua de azi există magazine mari, specializate în comercializarea unei game imense de produse. Mai mult, apariția internetului a făcut posibilă apariția magazinelor online. Acestea sunt destinația finală a shopaholicilor și nu numai. În online, poți găsi orice, în cantități mari și, mult mai important, produsele pot fi livrate oriunde în țară și chiar în lume. Prin plasarea comenzilor direct la producători și, uneori, magazinele angajându-se în producție, comercianții au reușit să scadă prețurile și să ofere clienților produse care erau greu accesibile pe piață în alte situații. Datorită acestora, consumatorul modern este convins să cumpere mai degrabă produse gata făcute decât să le facă el însuși. Cumpărăturile, considerate cândva o sarcină ingrată, încep să fie văzute că un hobby. Magazinele universale, mai ales cele online precum raki.ro, au permis și o amestecare fără precedent a consumatorilor, într-o societate încă organizată în clase separate, și au facilitat accesul la tot ceea ce avem nevoie. Simboluri ale progresului, magazinele mari au înflorit și au rezistat pentru că s-au adaptat mereu dezvoltării industriale și vieții moderne. 

La nivel mondial, dar și național, magazinele de facto și online, precum raki.ro, sunt într-o expansiune debordantă, datorată unor factori esențiali. Urbanizarea, transportul și producția de masă sunt cei trei factori esențiali în nașterea și dezvoltarea magazinelor universale. Sunt acele magazine în care găsim de toate și de unde, în ziua de azi, putem comandă produsele necesare ce ne vor fi livrată până la ușa casei. Dar România nu este atât de “veche” în universul magazinelor mari. Au dat tonul țări precum America, Franța sau Anglia. Parisul secolului al XIX-lea, de exemplu, s-a dovedit a fi un teren deosebit de fertil pentru magazinele universale, oferind o combinație ideală de creștere economică și demografică, dar și un stil și un spirit care a atras vizitatori din întreaga lume. Era o adevărată modă să mergi la Paris pentru a-ți procura diferite bunuri, în special haine și podoabe. În Statele Unite, marile orașe au reprezentat de ceva timp un cadru potrivit pentru comerțul modern. Capitala primei țări industrializate major, Londra, oferea un potențial de zece milioane de cumpărători în urmă cu aproape două secole. 

Trebuie să știm că creșterea populației duce la creșteri salariale și la criterii de calitate mai ridicată a vieții în beneficiul unei clase de mijloc care este ținta principală a magazinelor universale. Magazinele universale s-au dezvoltat alături de târguri importante și Expoziții Universale, începând de la mijlocul secolului XIX și mai ales după Al II-lea Război Mondial. Dezvoltarea căii ferate a făcut posibilă transportarea mărfurilor la distanțe mai mari, într-un timp mai rapid. Apoi avioanele au făcut minuni și mai mari. Magazinele universale au reușit să transforme actul de cumpărare într-o experiență senzorială, inoculând o noțiune de plăcere într-o acțiune destul de banală.

Desigur, au apărut și nemulțumiri. În timpul crizelor economice din anii 1890 și 1930, micii comercianți s-au revoltat, simțindu-se amenințați de capacitatea magazinelor universale de a finanța campanii publicitare uriașe, de a concentra piața pe anumite tipuri de produse și de a le vinde la prețuri reduse. La începutul secolului al XX-lea, distribuția în întreaga lume a rămas neuniformă, iar emisfera nordică era mai bine aprovizionată decât emisfera sudică. În plus, magazinele mari aveau mii de angajați, în timp ce un magazin tradițional avea doar câțiva angajați. Și în ziua de azi, deși discrepanța nu mai este foarte mare, se mai observă astfel de inechități. Cu toate acestea acum este loc pentru orice. Mai mult, în ultimii ani, și din cauza situației epidemiologice la nivel mondial, oamenii au preferat să cumepre mai mult online. Raki.ro a fost una din opțiunile celor din țară noastră. Aici pot comandă orice, de la pahare și oliviere, până la piese de mobilier pentru camera copilului. Produsele, de calitate, beneficiază de serviciu de curierat rapid, gestionare corectă și seriozitate din partea personalului. Acestea ajung cât mai repede la client, care este 100% mulțumit.

Dacă viața magazinelor universale se intersectează cu mulți factori ( așezări urbane, practici comerciale, game de produse), forța lor se datorează în primul rând fondatorilor lor, care își forjează imaginea până la punctul de a le face adevărate embleme în domeniu. În comerț, imaginea și promovarea joacă roluri esențiale. Există o mulțime de tipuri de promovare, iar cel de pe social media este cel mai profitabil și util în ziua de azi. Față de promovarea magazinelor de acum mai mult de 150 de ani sau chiar de acum 30 de ani, care era greoaie și muncă era de zece ori mai complicată pentru a le face cunoscute, în ziua de azi acest efort este redus. Dacă un magazin își mulțumește clienții, are produse de calitate și servicii prompte, un share de Facebook sau un e-mail pot face minuni.

Așadar, marile magazine fac parte din viață noastră în orice clipă.  Ele ne plac pentru că ne ajută să ne satisfacem toate nevoile și umplu acel gol care se regăsește uneori în existența noastră prin bucuria pe care ne-o aduc oferindu-ne produsele dorite.