Ideea este să facem grădinița mai accesibilă tuturor și acest lucru se întâmplă din ce în ce mai mult. Cu o grădiniță privată lucrurile sunt simple. Cu grădinițele de stat lucrurile sunt mai complicate pentru că adesea se întâmplă că mulți copii să rămână pe dinafară. Dacă înscrierea devine mai ușoară, efectul va fi mai mare. Vom vedea că o grădiniță are un rol cât se poate de important în viața celor mici.
Una dintre multele idei ale grădiniței este de a pregăti mai bine copiii pentru a începe școala. Acest lucru este deosebit de important pentru acei copii care nu primesc suficientă urmărire, stimulare și sprijin de acasă. Grădinița devine apoi compensație. Este absolut esențial. Din cercetările internaționale știm că grădinițele care oferă copiilor un mediu de învățare sigur și bun, în care învățarea prin joc este în centru, sunt o alegere bună pentru a pregăti copiii pentru școală. Acest lucru este, cu siguranță, obținut dacă înscriem copiii la gradinite Bucuresti particulare, precum Teddybar. De ce ajută grădiniță în educația copiilor? Mulți cercetători au studiat legătura dintre abilitățile de aritmetică și scris ale elevilor din clasa întâi și pregătirea lor pentru viața școlară.
Copiii din grădinițe care au lucrat cu activități școlare în grupele preșcolare s-au descurcat ceva mai bine la școală atât în clasa I, cât și în clasa a II-a la aritmetică și lectură. Acest lucru a fost valabil mai ales pentru copiii care au avut probleme cu autoreglementarea. La școală, abilitățile precum să stai nemișcat în bancă și să ridici mâna sunt importante. Cei care deja practicaseră asta la grădiniță au avut un avantaj când au început școala.
Copiii de grădiniță trebuie să învețe abilitățile de bază și fundamentale pentru a putea dobândi mai ușor tot ce vor învăța la școală mai târziu. Deci nu vorbim despre a învăța să scrie și să citești la grădiniță, ci să învețe să stea liniștiți, să ridice mâna și să învețe limba suficient de bine pentru a ține pasul cu școala. Aceste abilități sunt esențiale. Ele nu vin singure.
Educația părinților joacă și ea un rol. Dar este dificil și consumatoare de timp pentru societate să schimbe educația părinților după ce aceștia au avut copii. Mai mult decât atât, nu este clar dacă educația lor în sine este cea care îi face pe copii să se descurce mai bine la școală sau dacă se datorează faptului că părinții cu mai multă educație au mai multe resurse. Totuși, grădinița poate ajuta copilul care vine din medii mai defavorizate. De aceea, trebuie să existe un efort comun pentru a ajuta copiii din aceste medii să aibă acces la grădiniță și, ulterior, la școală.
O grădiniță sigură și bună, care oferă tuturor copiilor oportunități bune de a-și dezvolta abilitățile lingvistice și sociale este o condiție prealabilă pentru această. Grădinița trebuie să aibă grijă de nevoile copiilor de îngrijire și joacă, să promoveze învățarea și educația și să fie accesibilă tuturor copiilor. La grădiniță, copiii trebuie să experimenteze stăpânire, incluziune și participare și trebuie să dezvolte cunoștințe și abilități de bază, astfel încât să aibă o bază bună pentru a prospera la școală și a reuși în educația lor.
Competența pentru grădinița viitorului
Personalul și expertiza acestuia reprezintă cea mai importantă resursă a grădiniței și o condiție prealabilă pentru că grădinița să fie o locație bună pentru îngrijire, joacă, educație și învățare. O grădiniță particulară îți va oferi educatori foarte bine pregătiți, precum și profesori pentru diverse discipline auxiliare, mult mai mult decât limbile străine.
Bune abilități de comunicare și un limbaj bine dezvoltat sunt o condiție prealabilă importantă pentru participare, învățare și dezvoltare. Eforturile timpurii și direcționate sunt importante pentru îmbunătățirea abilităților de limbă, scris și citit ale copiilor. Scopul unei grădinițe foarte bune este ca copiii cu competențe lingvistice slabe să primească ajutorul necesar înainte de a începe școala.
Copiii care au fost la grădiniță trebuie să aibă bune abilități lingvistice pentru a urma instruirea atunci când încep școala. Toți copiii trebuie să primească o bună stimulare a limbajului în grădiniță. Toți copiii trebuie să fie văzuți și să beneficieze de o bună urmărire în funcție de nevoile lor. Munca susținută a educatorilor de grădiniță este importantă pentru interacțiunea și dezvoltarea limbajului copiilor.
Cunoașterea muncii lingvistice în grădiniță este un domeniu prioritar pentru personalul din această instituție.
Schimbările majore din sectorul educației preșcolare din ultimii ani au condus la o nevoie extinsă de competențe pentru personalul specific. Educatorii ar trebui să lucreze pentru a se asigura că toți copiii primesc o educație de înaltă calitate. Dezvoltarea calității în grădiniță presupune așadar o dezvoltare constantă a competenței personalului de a asigura realizarea intențiilor stabilite încă de la început.
În concluzie, descoperim că a merge la grădiniță este o condiție extrem de importantă în dezvoltarea copiilor. Vor beneficia de educația primită la grădiniță, atât la școală, cât și în situații de viață zilnice.