Chiar dacă în aceste zile, pregătirile pentru sărbătorile de iarnă se află pe locul întâi în topul priorităților, sănătatea nu ar trebui neglijată nici măcar o secundă. Organismul devine destul de sensibil în acest anotimp și poate fi foarte ușor afectat de diverși factori externi. 

Te-ai întrebat vreodată ce se întâmplă cu organismul tău iarna? Atunci când tremuri, te dor mușchii și încheieturile sau ți se face „pielea de găină”, corpul tău luptă pentru a supraviețui în condiții normale, chiar dacă temperaturile sunt mai scăzute decât de obicei. 

Universitatea Yale a realizat un studiu cu ajutorul căruia au descoperit faptul că virusurile care provoacă viroze și răceli preferă temperaturile mai scăzute și se înmulțesc mai rapid în medii reci. Acesta este motivul pentru care organismul uman este mai predispus virozelor în anotimpul rece sau pentru care epidemiile de gripă sunt mai frecvente iarna. În plus, corpul uman luptă mai greu contra virusurilor atunci când ne este frig, fiind concentrat să lupte împotriva temperaturilor scăzute.

Așadar, ținând cont de aceste informații, ți-am pregătit o serie de sfaturi care te vor ajuta să te menții puternic în acest anotimp răcoros. 

  1. Consumă alimente sănătoase, gătite corespunzător – Iarna este anotimpul în care ar trebuie să îţi focusezi atenţia asupra unei alimentaţii cât mai sănătoase. În acest sezon rece, organismul are nevoie de vitamine şi nutrienţi, astfel încât să ai un sistemul imunitar cât mai puternic. Fie că alegi să consumi fructele şi legumele crude sau în diverse reţete, nu ezita să le introduci în alimentaţia ta. Dacă alegi să le mănânci crude, îţi recomandăm să nu le cureţi de coajă, deoarece acolo se află majoritatea substanţelor nutritive şi a vitaminelor. De asemena, dacă introduci aceste alimente sănătoase în diverse preparate, asigură-te că le pregăteşti corespunzător, astfel încât să nu îşi piardă din proprietăţi. O soluţie foarte bună pentru a prepara şi a salva toate beneficiile acestora este un slow cooker, datorită faptului că în timpul gătitului, vitaminele şi enzimele se păstrează intacte şi nealterate.
  1. Nu renunţa la mişcare – Deşi vremea de afară nu este una care să te inspire să ieşi la alergat sau să mergi spre sală, nu renunţa la sport. Mişcarea este foarte bună atât pentru sănătatea fizică, cât şi pentru cea mentală. Prin efort sunt eliminate endorfine, respectiv moleculele fericirii, în timp ce activitatea fizică stimulează dopamina, esenţială pentru o stare de bine. Aşadar, dacă te simţi nemotivat, pune-ţi melodiile preferate şi începe să faci sport în aer liber, la sală, sau chiar şi în confortul casei tale. 
  1. Respectă regulile de igienă – Sezonul rece aduce împreună cu fabuloasele peisaje albe şi inevitabilele infecţii. Majoritatea dintre acestea sunt cauzate de diverşi viruşi. Probabilitatea crescută de a deveni vulnerabil în faţa virozelor de sezon poate fi datorată temperaturilor scăzute care slăbesc sistemul imunitar, dar şi a lipsei aerului curat din încăperile închise. Spală-te frecvent pe mâini, aeriseşte camera, respectă regulile de igienă impuse şi evită persoanele bolnave. 
  1. Bucură-te de peisajul de iarnă – Pentru a ține la distanță virozele și răcelile este suficient să te îmbraci călduros, potrivit cu vremea de afară și să te bucuri de o plimbare scurtă în aer liber, de câteva ori pe zi.  

Ai grijă de tine și de organismul tău, mai ales în aceste zile friguroase de iarnă!