Există câteva evoluții notabile după sezonul de Black Friday. Mai exact, pe toată acea durată, cumpărăturile online s-au concentrat pe produse mai scumpe, precum jachete și cizme de iarnă. Cadourile de Crăciun au trecut în plan secund – însă acum, familiile din România își pregătesc ținute confortabile pentru sărbătorile petrecute în interior, fără a uita de micuții lor.

În doar câteva săptămâni (între 20 noiembrie și 10 decembrie), căutările de lenjerie intimă și halate de baie (+225%), îmbrăcăminte pentru copii (+130%) și bijuterii precum coliere (+115%) au crescut exponențial. În top 5 se adaugă, de asemenea, șalurile și eșarfele (+90%) și gențile mai mari (+47%).

Acest lucru demonstrează că românii care fac achiziții de modă online au în vedere un stil casual și confortabil pentru sărbătorile de iarnă, atât pentru ei, cât și pentru cei mici (ținând cont în același timp de surprizele pentru copiii lor).

Alte categorii, ce erau în mod normal în topul listelor de cumpărături în aceeași perioadă a anilor precedenți, se confruntă cu un declin – fuste (-24%), cizme (-19%) și curele (-12%).

Ce s-a întâmplat cu ținutele stilate de Sărbători?

În anii precedenți, căutările de rochii, pantofi cu toc, genți de petrecere și astfel de articole similare ar fi fost foarte populare în această perioadă a anului. Totuși, 2021 este un an în care pandemia a atras atenția către ținute practice.

Acest fapt ar putea explica de ce statisticile de căutare pentru categoriile de produse amintite nu mai sunt de trei cifre. Însă, comparativ cu ultima săptămână din noiembrie, căutările de rochii (+14%), pantofi cu toc (+24%), genți de mână (+28%) au crescut în prima săptămână a lunii decembrie 2021.

Black Friday a fost motiv de… cheltuială

După încheierea sezonului de Black Friday, GLAMI, prima platformă 100% dedicată modei din țara noastră, dezvăluie alte date surprinzătoare: majoritatea articolelor ce au avut creșteri semnificative au fost pentru bărbați.

În special căutările pentru pantofii sport Nike Uptempo (+62%) și jachete Nike tech fleece (+67%) se află în fruntea clasamentului.

Hanoracele, puloverele, jachetele au fost și ele în topul preferințelor vizitatorilor bărbați, în timp ce femeile au părut mai interesate de articolele de vară, printre care costumele de baie, care au înregistrat un nou record: +133%. Acest lucru demonstrează că unii români au în plan să călătorească în destinații exotice de Revelionul 2022.

De asemenea, o altă surpriză: cele mai vizitate și dorite de fashioniste în noiembrie 2021 au fost bluzele și cămășile (+77%) și fustele (+94%).