Iată care sunt vitaminele și mineralele de care ai nevoie la început de toamnă, pentru a-ți întări sistemul imunitar.

Vitamina C, principalul aliat al sistemului tău imunitar

Cea mai cunoscută substanță pentru stimularea imunității este vitamina C. Aceasta joacă un rol important în procesul de întărire a barierei de apărare a organismului, dar și în protejarea celulelor împotriva stresului oxidativ. Contribuie la reducerea oboselii, susține creșterea absorbției fierului și este implicată în formarea normală a colagenului pentru funcționarea optimă a vaselor de sânge, a sistemului osos, a ligamentelor, a gingiilor, a dinților și a pielii.

O poți procura din măceșe, cătină, citrice, broccoli, mere, legume verzi, ardei, roșii, afine și lactate.

Alternativ, poți apela la suplimente cu vitamina C fie sub formă de capsule, fie plicuri ori sub formă de fiole buvabile, în funcție de recomandările medicului ori ale farmacistului.

Vitamina D, de nelipsit din meniul sezonului rece

Cum în sezonul rece petrecem mai puțin timp la soare, nivelul de vitamina D începe să scadă din organismul nostru. Deși poate fi procurată din surse precum pește gras (somon, cod, ton), ficat, ciuperci, carne de vită, cereale, gălbenuș de ou și lactate, acestea nu sunt suficiente pentru acoperirea dozei zilnice (600 UI/zi). De aceea, specialiștii recomandă, ca odată cu sosirea toamnei, să se administreze suplimente pe bază de vitamina D. Acestea contribuie la absorbția calciului și a fosforului, susținând astfel sănătatea sistemelor osos și muscular. În plus, este o componentă importantă pentru întărirea organismului în fața atacurilor germenilor patogeni.

Vitaminele din complexul B luptă împotriva asteniei de toamnă

Alte vitamine recomandate în lunile de toamnă sunt cele din complexul B. Acestea te ajută să faci mai ușor față modificărilor prin care trece corpul după instalarea noului anotimp. Stresul, oboseala, melancolia și lipsa de motivație sunt doar câteva dintre semnele asociate cu astenia de toamnă. Vitaminele din complexul B pot fi procurate din alimente precum lactate, ou, fulgi de ovăz, fulgi de porumb, varză, morcovi, ciuperci, fasole și banane.

Consultă întreaga listă de vitamine și minerale pentru toamnă in farmacia online pe pfarma.ro.

Zincul, un prieten neașteptat pentru întărirea imunității

Și zincul are un rol important în întărirea sistemului imunitar, astfel că nu trebuie neglijată administrarea lui în special la început de toamnă. Tot zincul ajută funcțiile cerebrale, susține funcțiile hepatice și luptă împotriva asteniei de toamnă. Este important de precizat că deficiența de zinc poate duce la scăderea funcțiilor celulelor imunitare.

Alături de vitaminele C și D, zincul creează un complex puternic pentru întărirea organismului la început de toamnă și nu numai. Acest mineral fi procurat din năut, linte, fasole, spanac, broccoli, varză, cereale integrale, lactate, nuci, semințe și ciocolată neagră.

Magneziu te încarcă cu energie întreaga toamnă

Încă un aliat important pe lista de vitamine și minerale pentru toamnă este magneziul. Acesta înlătură stările de oboseală, anxietate, depresiile și stresul resimțite odată cu schimbarea anotimpului. Magneziul oferă organismului tot suportul necesar pentru a combate toate aceste stări neplăcute și te încarcă cu voie bună și motivație. De altfel magneziul este implicat în peste 300 de reacții metabolice în corpul nostru.

Acest mineral poate fi procurat din surse ca nuci, semințe, avocado, banane, prune, legume cu frunze verzi și soia.

Sursa foto: pexels.com