Stimularea memoriei cu ajutorul unor activități și exerciții te va ajuta să reții mai ușor informațiile importante și va duce la îmbunătățirea vieții tale psihice. În continuare, îți prezentăm câteva exerciții benefice pentru memorie și buna funcționare a psihicului:

  1. Citește în fiecare zi cel puțin 10 pagini

Numeroase studii de specialitate au demonstrat beneficiile pe care lectura le are asupra creierului și a memoriei, astfel că pentru a-ți menține vie capacitatea de memorare este recomandat să citești zilnic. De exemplu, cărțile de literatură din colecția Raftul Denisei, de la Editura Humanitas, reprezintă operele celor mai cunoscuți autori, sunt ușor de parcurs și îți vor solicita memoria, astfel încât să poți reține numele personajelor, locurilor, dar și firul acțiunii. Lectura contribuie la dobândirea de noi cunoștințe, te relaxează și este o activitate pe care o poți practica oriunde, de exemplu: în parc, într-un mijloc de transport în drum spre job, acasă, într-o sală de așteptare etc.

  1. Stimulează-ți gândirea prin jocuri de logică

Anumite jocuri de logică sunt ideale pentru a-ți exersa capacitatea de memorare. Jocul minții, așa cum este denumit șahul, este cel mai recomandat pentru a-ți pune la încercare memoria și gândirea. Pentru a desluși toate tainele acestui joc, ai la dispoziție cărți de șah, atât pentru începători, cât și pentru avansați, în cazul în care ești în căutarea unor exerciții mai complexe, tactici de joc etc. De asemenea, ai la dispoziție și aplicații care pot fi instalate pe telefon sau tabletă, astfel încât să poți exersa de oriunde te-ai afla. Dacă în schimb ești atras de un alt tip de joc mental, sudoku sau integramele sunt o alternativă potrivită pentru a-ți menține memoria activă.

  1. Practică exerciții fizice

Alături de un stil alimentar sănătos, exercițiile fizice te pot ajuta să te concentrezi mai bine pe parcursul întregii zile. De la o alergare ușoară dimineața și până la practicarea unor activități sportive de performanță, orice exercițiu fizic, dacă devine o rutină, îți poate îmbunătăți activitatea psihică. Pe lângă acest beneficiu, te vei simți mult mai împlinit, vei avea o stare de bine pe o perioadă mai îndelungată, iar stilul de viață ți se va îmbunătăți considerabil. 

  1. Vizitează un muzeu 

Contactul cu mediile culturale te poate determina să fii la curent cu informațiile din acest domeniu și, în plus, îți poate aduce momente de relaxare. Vizionarea unor exponate de artă îți poate trezi emoții și gânduri noi, care vor conduce la o activitate psihică intensă. Acest lucru te poate ajuta atunci când dorești să reții informații noi ori când vrei să faci o schimbare în viața ta. Lectura unor cărți de artă, pe care le poți găsi pe site-ul unui anticariat online, te va ajuta să îți exersezi memoria vizuală și să poți reține mult mai rapid informațiile. 

  1. Ascultă muzică și memorează versurile

Muzica, prin efectul calmant pe care îl are, mai ales atunci când asculți melodiile preferate, te determină să reții informațiile mult mai rapid. De asemenea, muzica te ajută să fii mai concentrat, în special atunci când studiezi. Memorarea versurilor unei melodii care îți este pe plac poate duce la o mai bună capacitate de reținere a informațiilor.

  1. Odihnește-te suficient

Oboseala și stresul sunt factori care îți pot afecta capacitatea de memorare, așadar este recomandat să dormi minimum 8 ore pe noapte și să practici exerciții de relaxare sau meditație, pentru a diminua nivelul de stres. Seara, după o zi de muncă, te poți relaxa în timp ce privești un film sau un serial, sau poți citi, astfel încât să pui pe pauză gândurile stresante. 

De-a lungul vieții, memoria și capacitatea de memorare vor cunoaște un declin, astfel că poți aplica tehnicile enumerate mai sus, pentru a preîntâmpina acest lucru. Fiecare exercițiu de memorie pe care îl faci îți va aduce beneficii pe termen lung și îți va îmbunătăți această capacitate.