Anticipează

În funcție de destinație, accesul la medicamentele fără prescripție medicală pe care le iei de obicei poate varia, iar reglementările locale pot complica și mai mult situația. Iată cum poți să te pregătești:

  • Este important să-ți iei în bagaj o trusă medicală care să conțină medicamente de bază, începând cu cele pentru care ai nevoie de o rețetă. 
  • Pe lângă acestea, este recomandat să iei câteva medicamente uzuale, precum analgezice, tratamente contra diareei și pentru infectii urinare și, dacă este necesar, antibiotice. 
  • Dacă suferi de o boală pentru care ai nevoie de un dispozitiv medical, de exemplu, diabet insulinodependent, hipertensiune arterială ori aritmie cardiacă, nu uita să pui în bagaj dispozitivul medical pe care îl folosești, un glucometru, un tensiometru,  un pulsoximetru, după caz. 
  • Discută cu medicul de familie despre vaccinurile necesare înainte de călătorie și roagă-l să-ți facă recomandări legate de orice ai putea avea nevoie. 
  • Nu în ultimul rând, fă-ți o asigurare de sănătate, pentru a fi sigură că poți beneficia de îngrijire medicală, dacă se întâmplă ceva neprevăzut.

Ia suplimente naturale

Suplimentele naturale cu vitamine, minerale și alte substanțe benefice pot fi mai utile decât crezi, dar depinde de destinație și de tipul de vacanță. De exemplu, dacă vacanța ta este mai activă, cu multe drumeții, în locuri sălbatice, vei avea nevoie de o doză de energie, iar complexul de vitamine B este excelent în acest sens. Quercetina este un antioxidant puternic, cu proprietăți antihistaminice, antiinflamatorii și contribuie la ameliorarea alergiilor, deci este foarte utilă dacă ai astfel de probleme. Vitamina D ajută sistemul imunitar, la fel și probioticele, care sunt benefice pentru flora intestinală, ținând cont că în vacanțe poți suferi de probleme digestive.

Deplasează-te pe culoar în avion

Chiar dacă acest lucru înseamnă să-ți deranjezi vecinii de scaun, în timpul călătoriei cu avionul, încearcă să te ridici, să te întinzi și să mergi pe culoar cel puțin la fiecare oră. Statul pe scaun perioade lungi de timp crește riscul de tromboză venoasă profundă. Atunci când circulația sângelui este îngreunată, se pot forma în picioare cheaguri de sânge. Întinderile simple ale gambei sau ale picioarelor în timp ce ești așezată pot fi utile în prevenirea acestei probleme, la fel și ciorapii de compresie, care stimulează circulația. De asemenea, hidratează-te corespunzător, pentru a preveni durerile de cap, și nu consuma alcool, pentru că acesta acționează ca un diuretic. În avion, temperatura este mai scăzută, de aceea este bine să ai la tine un pulover sau un șal, în cazul în care îți este frig.

Mănâncă cu grijă

Și în vacanță trebuie să ai grijă să mănânci corect, adică să nu consumi prea multe calorii goale, deși poți face excepție cu câteva cocktailuri. Crește aportul de fructe și legume la fiecare masă și încearcă să faci alegeri alimentare cât mai sănătoase, atunci când mănânci în oraș. Mergi la cel mai apropiat magazin din cartier și aprovizionează-te cu gustări sănătoase, pentru cazurile în care ți se face foame pe drum. De asemenea, este important să nu consumi prea des alimente care conțin prea mult zahăr.

Să rămâi sănătoasă în timpul unei călătorii nu este atât de dificil pe cât ai putea crede. Este important să fii organizată și pregătită. Astfel, te vei putea bucura din plin de experiențele care te așteaptă. 

Sursa foto: Freepik