1. Consultant sau reprezentant vânzări

Îți place să le recomanzi prietenelor cele mai noi trenduri din modă sau cele mai noi cărți? Îți poți folosi abilitățile de prezentare pentru un job în vânzări. 

Domeniul vânzărilor este unul dinamic și esențial pentru orice afacere, iar joburile în vânzări sunt printre cele mai potrivite pentru persoanele carismatice. Printre principalele roluri pe care le are o persoană de vânzări se numără: contactarea de noi clienți, întâlnirile de vânzare și negociere pentru diverse produse și servicii – activități numai bune dacă-ți place să interacționezi cu oamenii.

Ca să obții un job în vânzări, include în CV, pe lângă experiențele tale profesionale, și abilitățile care te recomandă pentru acest job, fie că e vorba de comunicare interpersonală, empatie, flexibilitate, atenție la detalii sau cunoștințe specifice domeniului – te poți inspira din ghidul de aici.

2. Specialist relații publice și comunicare

Un alt job în care poți activa dacă ești o persoană carismatică este cel de specialist relații publice. Această persoană este interfața unui brand cu exteriorul acestuia, în diverse medii: menține relațiile cu presa, ține interviuri, gestionează eventualele situații de criză care apar, redactează texte pentru presă. 

Pentru a obține un job în relații publice și comunicare, poți investi în abilitățile tale urmând diverse cursuri online sau investind în propriul brand personal. Poți, de exemplu, să-ți faci un blog pe care să publici articole frecvent și astfel să-ți șlefuiești abilitățile.

3. Trainer

Îți place să explici informații pe înțelesul celor din jur, iar experiența de a-i învăța pe alții te încântă? Dacă ai expertiză în domeniul tău profesional și vrei să dai mai departe din cunoștințele tale, poți testa jobul de trainer (formator). Acest job presupune fie să lucrezi într-o companie ca trainer intern, fie să alegi o firmă de training unde să livrezi cursuri și ateliere către clienți externi.

Pentru a deveni trainer, pe lângă expertiza tehnică este nevoie să faci un curs atestat de formator, acreditat. Acesta durează câteva wee kenduri și poate fi un mod bun de a începe o carieră în această direcție.

4. Specialist în recrutare

Un specialist în recrutare sau resurse umane este interfața companiei printre candidații care aplică pentru pozițiile deschise. Persoana care ține interviurile de angajare este o persoană cu abilități bune de comunicare, iar o doză de carismă ajută candidații să se relaxeze, să fie mai naturali și să se poată exprima deschis.

5. Manager

Dacă vrei să avansezi în carieră, într-o poziție de management în departamentul tău sau în compania unde lucrezi, e bine să ai și o doză de carismă care să-i inspire pe cei din echipa ta să lucreze către același obiectiv comun. 

Pentru a avansa într-o poziție de management, ai nevoie să te pregătești din timp și să-ți planifici acești pași.

Cum îți poți dezvolta carisma?

Dacă nu te consideri o persoană foarte carismatică, dar îți dorești să te dezvolți în această direcție, există câteva moduri în care poți face acest lucru:

  • Încearcă să fii mai expresivă, folosește mimica feței și comunicarea non-verbală
  • Investește în abilitatea de a comunica fluent și asertiv
  • Ascultă-i cu atenție, activ, pe ceilalți – concentrează-te pe ce au de spus, în loc să te gândești din prima ce vrei tu să comunici
  • Învață să citești mai bine emoțiile oamenilor
  • Folosește povești, glume și anecdote în conversații, sau cuvinte cu care ceilalți pot relaționa sau la care se pot conecta ușor
  • Adaugă entuziasm și pasiune în discuțiile tale

Ține minte că poți învăța, practica și dezvolta carisma. Cu toate acestea, ca orice abilitate cu care nu te-ai născut, poate lua multă practică până când devine ceva mai natural sau ușor. Mai ales dacă ai un vis, o viziune sau vrei să atragi sprijinul celorlalți, poate merita timpul de a investi în această abilitate.

Foto: Pexels.com