Renunță la mâncarea dezechilibrată nutritiv

Combinația dintre un stil de viață sedentar și o alimentație dezechilibrată din punct de vedere nutritiv poate să-ți afecteze grav sistemul imunitar. Deficitul de substanțe esențiale, precum vitamine, minerale, acizi grași esențiali, slăbește sistemul imunitar, iar mâncarea de tip fast-food, de exemplu, este săracă în astfel de factori nutritivi. Mai multe studii au demonstrat că trecerea la o alimentație echilibrată este asociată cu îmbunătățirea vizibilă a activității sistemului imunitar, un fenomen invers fiind remarcat în cazul consumului de grăsimi în exces, în special din cele polinesaturate. Aportul de grăsimi ar trebui redus la maximum 25% din caloriile zilnice. Un alt element pe care îl au în comun preparatele de tip junk este excesul de zahăr, care alimentează procesul inflamator. În plus, zahărul inhibă fagocitoza, procesul prin care virusurile și bacteriile sunt distruse de celulele albe din sânge. 

Modificarea dietei este cel mai simplu și la îndemână pas de a-ți stimula imunitatea în mod natural. Un consum mai mare de produse crude bogate în vitamine și minerale poate fi extrem de util. În sezonul rece, sunt deosebit de importante alimentele bogate în vitamina C, cu proprietăți antibacteriene și antiinfecțioase, și vitamina D, care susține activitatea sistemului imunitar. Cutreieră piețele în căutarea fructelor și legumelor locale și de sezon, pe care să le incluzi în feluri de mâncare gătite mai sănătos, evitând prăjelile și sosurile grele. Suplimentează cu vitamine naturale pe care le poți comanda rapid dintr-o farmacie online, pentru a te asigura că introduci în dietă cantitatea adecvată de compuși esențiali.

Folosește râsul pentru a învinge stresul

Mai multe studii au evidențiat faptul că emoțiile pozitive asociate cu râsul pot ajuta la reducerea nivelului de hormoni ai stresului, stimulând în același timp sistemul imunitar. Videoclipurile și filmele de comedie, cărțile amuzante ori întâlnirile cu prietenii care au simțul umorului dezvoltat sunt metode de a râde mai mult și de a-ți întări astfel sistemul imunitar. 

Râsul stabilizează ritmul cardiac și scade tensiunea arterială, fenomene opuse efectelor stresului. În plus, râsul contribuie la îmbunătățirea respirației, ceea ce ajută la ameliorarea procesului de oxigenare a sângelui. Nu în ultimul rând, râsul facilitează relațiile umane și reduce nivelul de agresivitate, ceea ce este important în anumite aspecte ale vieții, de exemplu, la nivel profesional, știut fiind că locul de muncă poate fi adesea un factor generator de stres. 

Îmbunătățește calitatea somnului

Privarea de somn are un efect puternic dăunător asupra sistemului imunitar. Dacă ești obosită atunci când te trezești dimineața, înseamnă că nu dormi suficient sau că somnul tău nu este unul de calitate. Ambele situații pot duce la slăbirea sistemului imunitar. Riscul de îmbolnăvire crește în această situație. 

Privarea cronică de somn te face mai predispusă la contractarea unor infecții și contribuie la creșterea riscului de boli cronice, precum cele cardiace, gastro-intestinale ori cancer. Nu în ultimul rând, un somn de proastă calitate poate accentua procesul de îmbătrânire a corpului la nivel general. 

Anumite obiceiuri sănătoase și o dietă echilibrată pot să te ajute la întărirea sistemului imunitar, indiferent de sezon. Important este să fii atentă la semnalele pe care ți le trimite propriul corp, pentru a contracara cât mai eficient factorii care pot duce la slăbirea apărării imunitare.

Sursa foto: Freepik