Vitamina B1 este de asemenea necesară pentru descompunerea acizilor grași și proteinelor. În plus, vitamina B1 este necesară pentru sănătatea pielii, ochilor sau ficatului. Sporește de asemenea abilitatea corpului de a face față stresului, motiv pentru care mai este numită și „vitamina antistres”.

Principalele surse de vitamina B1

Alimentele cu cel mai ridicat conținut de vitamina B1 sunt reprezentate de drojdie și de ficat. Alte surse de vitamina B1 sunt cerealele integrale, germenii de grâu sau semințele de floarea-soarelui. Legume precum sparanghelul, cartofii, ciupercile, mazărea, roșiile, spanacul și vinetele posedă de asemenea cantități semnificative de vitamina B1.

Vitamina B1 are rol anti-îmbătrânire

Vitamina B1 prezintă o capacitate antioxidantă foarte ridicată, protejând celulele de atacul radicalilor liberi. Acești pot leza celulele organismului și pot conduce la distrugerea lor, ceea ce reprezintă unul din principalii factori ai îmbătrânirii premature. Vitamina B1 previne apariția ridurilor, petelor de vârstă și a altor afecțiuni ale organelor interne corelate cu procesul de îmbătrânire.

Vitamina B1 îmbunătățește memoria

Vitamina B1 poate stimula capacitatea de concentrare și memoria. Este de asemenea utilizată în tratarea unor afecțiuni precum scleroza multiplă. Anumite studii indică faptul că vitamina B1 poate întârzia evoluția bolii Alzheimer. Este binecunoscut rolul vitaminei B1 de a conduce la o stare mentală pozitivă. Vrei să te binedispui și să-ți menții optimismul? Consumă zilnic alimente bogate în vitamina B1.

Vitamina B1 protejează sănătatea inimii

Această vitamină contribuie la producția neurotransmițătorului acetilcolină. Această substanță este utilizată pentru transmiterea de mesaje între nervi și mușchii inimii pentru a asigura funcționarea adecvată a inimii. Deficiența de vitamina B1 poate conduce la probleme cardiace.

 

Foto: Pixabay