Mușețelul este o plantă străveche care tratează o mulțime de afecțiuni, mai ales spasmele și crampele musculare. conține 34 de flavonoide care, se știe, au proprietăți antiinflamatoare. Uleiul esențial de mușețel se folosește la masarea zonei încordate. De asemenea, ajută la relaxarea mușchilor care dor.

Citește și: Semnele accidentului vascular cerebral pot fi recunoscute. Tu le știi?

Relaxantele musculare naturale, la îndemâna oricui

Sucul de cireșe natural e consumat mai ales de alergătorii de maraton. Stresul asupra mușchilor lor este uriaș iar sucul de cireșe natural combate durerile de mușchi și stresul muscular. Este extrem de util în combaterea febrei musculare.

Smoothie-ul de afine este un mod foarte bun  de relaxare a mușchilor. Consumat înainte și după antrenamente fizice grele, acesta ajută la refacerea fibrei musculare. Afinele au o mulțime de antioxidanți, reduc stresul oxidativ și inflamarea. Aceste fructe sunt unul dintre cei mai buni miorelaxanți.

Crampele musculare trec rapid

Piperul cayenne conține capsaicină, un miorelaxant natural care e recomandat adesea celor care suferă de artirită reumatoidă și fibromialgie. Poate fi adăugat în mâncare dar se găsește în farmaciile naturiste și sub formă de capsule sau creme. Calmează spasmele musculare în timp foarte scurt.

Vitamina D  se recomandă celor care au frecvent cârcei, spasme musculare. Lipsa acestei vitamine este una din principalele cauze ale suferinței musculare. Fie se consumă sub formă de capsule sau de lichid, fie din alimente precum ouă, pește și lapte integral. Expunerea la soare este o altă metodă de a ”capta” vitamina D.

Magneziul este esențial pentru nutriția umană. El menține funcția normală a mușchilor și nervilor. Durerile de mușchi indică o deficiență de magneziu. Pentru a îmbunătăți nivelul de magneziu, se recomandă o dietă bogată în banane, migdale, legume și orez brun.

Citește și: