Dintre două persoane cu un CV bine pus la punct, angajatorul e posibil să o aleagă pe cea care oferă mai multe informații despre ea, care știe mai bine să se pună în valoare.

Ba chiar într-o astfel de lupta poate câștiga cea cu un CV mai slab, dar care știe să se pună în valoare că om sau ca posibil angajat prin intermediul acestui instrument numit scrisoarea de intenție.

Iar aceasta este realitatea indiferent dacă este vorba de locuri de muncă în Piteșți, Ploieșți sau Cluj.

Dacă platformele online au câmpuri predefinite pentru experiență, educație, competențe și limitează exprimarea creativă atunci când aplici pentru un job, îți poți lasă personalitatea să se reflecte prin intermediul scrisorii de intenție. Iar angajatorul va aprecia că ți-ai făcut timp pentru asta, că într-adevăr îți pasă.

În plus, ai ocazia să aduci argumentele care să arate că tu ești omul potrivit pentru job și nimeni altcineva. Demonstrează că te-ai informat cu privire la locul de muncă, știi ce se cere și ești pregătit să oferi asta.

Apoi, din ce în ce mai mulți angajatori încep să pună preț atât pe performanță și abilități, cât și pe umanitate. Și ai ocazia să deschizi o fereastră către tine, ca individ, folosindu-te de această scrisoare de intenție. Dar cum ar trebui să arate o astfel de scrisoare?

Adresare

În primul rând, folosește adresarea directă, utilizând numele persoanei de la Resurse Umane în titlu: „Stimată doamna Ana Moldovan”. Sigur, poți risca să fii mai prietenos de atât, dar nu știi cât de deschisă e persoană respectivă la familiaritati, de la primul contact.

Dacă anunțul de angajare e scris într-o manieră foarte prietenoasă, vizibil familiară, iar compania chiar se mândrește cu colectivul sau tânăr și deschis, atunci poți încerca să foloseșți doar prenumele. Însă e un risc pe care trebuie să ți-l asumi.

Atenție la formă

Atunci când nu ai o casetă de editare, unde să poți introduce conținutul scrisorii de intenție și trebuie să uploadezi un fișier, scri-o în Word, însă urc-o pe site ca fișier .pdf. Așa, te asiguri că va putea fi deschisă, că nu există probleme de incompatibilitate între calculatoare.

Ai grijă ca paragrafele să fie clar delimitate. Să se vadă formulă de adresare, paragraful de introducere, cele dedicate de argumentării, concluzia și formula de încheiere.

Folosește un font lizibil și introdu și datele tale de contact în antet. Pentru o bună impresie, te poți îndepărta de fonturile clasice, dar nu merge nici prea departe. În niciun caz nu depăși o pagină.

Fii unic, dar nu pierde din vedere aspectele importante

Ține minte că scrisoarea ta de intenție trebuie să se remarce din mulțime. Așa că fă astfel încât să nu pară că ai dat copy/paște la cele disponibile pe net. Fii original, dar nu sări calul.

Ce trebuie să se remarce este entuziasmul. Enumeră câteva dintre activitățile pe care le-ai făcut pe cont propriu, care atestă faptul că nu te temi să înveți lucruri noi și cauți mereu modalități de a te auto-perfecționa. Mai mult decât un bagaj de cunoștințe, pentru multe posturi contează abilitatea ta de a absorbi cunoștințe și de a fi curios în permanentă.

În niciun caz nu relua cuvânt cu cuvânt ce ai scris deja în CV, ci detaliază aspecte pe care acolo poate nu ai avut cum să le menționezi.

Dacă ai date concrete – „am crescut vânzările companiei unde am lucrat cu …%” – menționează asta. Dacă ai mulți followeri pe Instagram, și asta te-ar ajuta în noul job, nu pierde din vedere această informație.

La final

Când vine vorba de formula de încheiere, folosește un ton prietenos, încrezător și disponibil. Nu folosi abordări rigide, de lemn, dar ține minte că politețea nu se va demoda niciodată.

Apoi, da de înțeles că ai multe idei legate de cum ai putea pune umărul la dezvoltarea companiei. Nu doar atât, gândește-te la câteva.