Majoritatea oamenilor care călătoresc cu avionul vor fi puși în situația de a-și reorganiza călătoria din cauza unuia sau mai multor zboruri anulate cel puțin o dată în viață. Puțini știu, însă, faptul că de cele mai multe ori anularea unui zbor din motive care nu țin de ei le dă dreptul la o compensație pentru anularea zborului. Chiar dacă nu ați trecut încă printr-o astfel de experiență, cunoașterea drepturilor dumneavoastră în această situație reprezintă o modalitate de a vă proteja atunci când veți fi puși în fața faptului împlinit.

Cum știți dacă sunteți eligibili pentru compensație în cazul unui zbor anulat?

Conform Regulementului Comisiei Europene nr. 261/2004, puteți avea dreptul să solicitați până la 600 de euro (670 de dolari) despăgubiri pentru zbor anulat. Acest lucru este valabil chiar dacă operatorul de zbor a asigurat o cursă alternativă. Sunteți eligibil pentru compensație în următoarele situații:

  1. În cazul în care zborul dumneavoastră a fost programat charter, low-cost sau o parte dintr-un pachet de vacanță;
  2. În cazul în care zborul dumneavoastră a început în UE sau a avut ca punct final o țară în UE, iar compania aeriană care operează zborul este bazată pe teritoriul UE.

Compania aeriană este obligată din punct de vedere legal să plătească despăgubiri pentru cazurile de zboruri anulate, cu următoarele excepții:

  • Pasagerii au fost notificați despre zborul anulat cu cel puțin două săptămâni înainte de plecare.
  • Pasagerii au fost notificați cu privire la zborul anulat între una și două săptămâni înainte de plecare, aceștia fiind redirecționați către una din următoarele variante:
  1. Plecare cu nu mai mult de 2 ore înaintea zborului anulat.
  2. Aterizare la destinație cu nu mai mult de 4 ore peste ora de aterizare a zborului anulat.
  • Pasagerii au fost notificați cu privire la zborul anulat cu mai puțin de o săptămână înainte de plecare și au fost redirecționați către una dintre următoarele variante:
  1. Plecare cu nu mai mult de o oră înaintea zborului anulat.
  2. Aterizare la destinație cu nu mai mult de 2 ore peste ora de aterizare a zborului anulat.
  • Anularea zborului a fost cauzată de circumstanțe extraordinare care nu ar fi putut fi evitate prin orice măsură rezonabilă.

Câți bani puteți primi pentru un zbor anulat?

Suma pe care sunteți îndreptățiți să o primiți în cazul unui zbor anulat depinde de distanța de zbor și de orele de plecare și sosire ale zborului înlocuitor astfel:

  1. Cursa anulată are o distanță de până la 1500 km
  • Zbor de înlocuire cu max. 2 ore întârziere: 125 de euro
  • O întârziere mai mare de 2 ore: 250 de euro
  1. Cursa anulată are o distanță între 1500 km și 3500 km
  • Zbor alternativ cu întârziere de maximum 3 ore: 200 de euro
  • O întârziere mai mare de 3 ore: 400 de euro
  1. Cursa anulată cu distanța mai mare de 3500 km în cadrul UE
  • Zbor alternativ cu o întârziere de maxim 4 ore: 200 de euro
  • O întârziere mai mare de 4 ore: 400 de euro
  1. Distanța zborului anulat la mai mult de 3500 km în afara UE
  • Zbor alternativ cu o întârziere de maximum 4 ore: 300 de euro
  • O întârziere mai mare de 4 ore: 600 de euro

Țineți cont de faptul că despăgubirea la care aveți dreptul în cazul unui zbor anulat nu este același lucru cu rambursarea costului biletelor achiziționate. Anxietatea produsă de anularea zborului și găsirea unei soluții alternative, timpul petrecut în aeroport și condițiile în care ați așteptat o altă variantă de transport reprezintă inconveniențele pentru care aveți dreptul la acești bani.

Tot ce aveți de făcut pentru a avea acces la aceste sume decontate este să completați o cerere pe site-ul companiei aeriene cu care doreați să zburați. Dacă nu doriți să aveți de-a face cu birocrația stufoasă care vă va fi cerută pentru a ajunge la un rezultat satisfăcător, puteți apela la profesioniștii de la AirAdvisor. AirAdvisor va intermedia întregul proces, cu zero costuri în avans, zero stres și zero risc pentru dumneavoastră.