Un aport zilnic si corespunzator de vitamina B aduce multe beneficii, un risc mai mic de atac cerebral si o functionare mai buna a metabolismului.

Complexul de vitamina B cuprinde o paleta diversificata de vitamine solubile in apa, esentiale pentru organism: B1, B2, B3, B6, B7, B9, B12 si B15.

Aportul de vitamine B trebuie sa fie zilnic, organismul consuma o cantitate foarte mare pentru procesele sale. Organismul elimina excesul de vitamine prin urina.

Asadar, pentru o mai buna cunoastere a complexului de vitamina B, mai jos regasesti beneficiile importante ale complexului de vitamina B.

Beneficiile complexului de Vitamina B

Vitaminele B sunt foarte bine cunoscute pentru beneficiile pe care le detine si ofera sanatate sistemului nervos. De asemenea, vitaminele de tip au rolul de ajuta organismul sa asimileze mult mai bine alimentele, sustin formarea ADN-ului, ajuta la functionarea normala a inimii, etc.

O deficienta de vitamine B poate duce la urmatoarele simptome: oboseala, depresie, anxietate, boli cardiace, sistem imunitar scazut si probleme de vedere.

Beneficiile vitaminelor B

Vitamina B1 (Tiamina)

Vitamina B1 are un rol esential pentru organism. Ajuta la functionarea in cantitati optime a sistemului intelectual si o circulatie mai buna a sistemului nervos.

Carentele de Vitamina B1 pot duce la diverse boli care afecteaza sistemul cardiac, nervos, digestiv. Mai mult, daca te confrunti cu stari de anxietate, nu ai energie sau ai stari de somnolenta, oraganismul are nevoie de vitamina B1.

Vitaminele B2 si B3 (Riboflavina si Niacina)

Vitamina B2 are un rol esential de a transforma grasimile hidratilor de carbon si a proteinelor in energie. Pe de alta parte, vitamina B2 ajuta organismul la controlul aciditatii, refacerea elasticitatii pielii si este recomandata pentru ingrijirea parului, unghiilor si ochiilor.

Vitamina B3 are un rol esential asupra tegumentelor, combate aparitia problemelor de piele, cum ar fi eczemele. In plus, vitamina B3 ajuta foarte mult creierul sa functioneza in conditii optime.

De asemenea, ajuta la calmarea durerilor de stomac .

In cazul in care te confrunti cu dureri stomacale, vitamina B3 este aliatul in combaterea acestor probleme.

Vitamina B5 si B6 ((Acid pantotenic si Piridoxina)

Vitamina B5 are un rol esential pentru producerea energiei si regleaza metabolismul grasimilor.De altfel, joaca un rol important la producerea hormonilor antistres si la pastrarea sanatatii tegumentelor si a parului.

Vitamina B6 are un rol esential de a imbunatati sistemul nervos si imunitar.

In cazul lipsei de vitamina B6 in organism,  te poti confrunta cu urmatoarele simptome: stari de nervozitate, insomnii, pierderea in greutate, tulburari neurologice, anxietate, irascibilitate.

Vitamina B8 si B9 (Biotina si Folat)

Vitamina B8 are rolul de a scadea nivelul grasimii in ficat, ajuta la cresterea parului, creste pofta de mancare, combate oboseala.

Vitamina B9 sau acidul folic este o vitamina care ajuta la buna functionare a organismului.

Vitamina B12 (Cobalamina)

Vitamina B12 are un rol esential pentru organism, ajuta la transportul oxigenului in sange. Simptomele carentei de vitamina B12 sunt: stari de ameteala, oboseala, batai accelerate ale inimii.  

In cazul in care  deficitul de vitamina  B12 este prea mare, atunci pot sa apara urmatoarele simptome:  tulburari digestive (greata, lipsa poftei de mancare, balonare), senzatie de furnicaturi si arsuri la nivelul mainilor si picioarelor, tulburari de vedere, probleme de memorie, anxietate, tulburari comportamentale.