O cameristă sau o menajeră poate lucra în diverse locații, fie că vorbim de hoteluri, firme de curățenie, pe vase de croazieră și așa mai departe. A fi menajeră sau cameristă necesită sacrificiu de sine, o bună organizare în munca zilnică, atenție la detalii, cunoaștere a diferitelor produse de curățare în funcție de suprafețele care trebuie tratate și de murdăria care trebuie curățată și multe alte lucruri specifice.

De asemenea, ea trebuie să fie autonomă în muncă ei, politicoasă, prietenoasă și atentă la așteptările angajatorilor și, mai presus de toate, o persoană de încredere și discretă, deoarece trebuie să poată lucra fără supraveghere și să i se încredințeze cheile caselor și / sau companiilor care o angajează.

În funcție de locul în care lucrează și de nevoile angajatorilor ei, o cameristă este obligată să șteargă praful, să măture, să aspire și să spele pe jos cu mopul, să curețe geamurile, să golească coșurile de gunoi, să curețe toaletele, să spele și să calce hainele, să ordoneze diferite obiecte și așa mai departe. În plus, dacă o camerista lucrează doar pentru o anumită familie, aceasta trebuie să fie la curent cu toate obiceiurile persoanelor care locuiesc sub acel acoperiș și să treacă neobservată.

Istoria cameristelor este veche. Înainte, doar nobilii și familiile regale foloseau serviciile cameristelor. Adesea, aceste cameriste dețineau o funcție importantă, deoarece erau persoanele cele mai apropiate de stăpâni. Să ne gândim numai la cameristele reginelor, care auzeau uneori cele mai ascunse secrete și vedeau lucruri pe care nimeni nu trebuia să le vadă. De multe ori, pentru a ajunge în fața unei persoane importante, trebuia să vorbești chiar cu camerista respectivă. De exemplu, regina Franței, Maria Antoaneta, avea mai multe cameriste, însă prima sa cameristă era Jeanne Louise Henriette Campan, era o femeie de rang înalt, cu o educație aleasă, special alesa pentru a sta în prezența suveranei. Deși nu se ocupa de curățenie, această se ocupa de pregătirea hainelor, produselor cosmetice și a altor lucruri din garderoba reginei pentru ceremonia de îmbrăcare și dezbrăcare, supraveghea restul cameristelor, care erau numeroase. Aceasta se află în posesia cheilor camerelor reginei și în acces permanent la regină. Acest lucru i-a oferit posibilitatea de a selecta cererile celor care doreau audiențe și trimiteau mesaje către regină. Camerista era o persoană puternică de facto la curte, unde era adesea flatată și mituită de curteni pentru a intra în grațiile ei și, ulterior, ale reginei. 

După cum vezi, o camerista a jucat un rol important dintotdeauna. Deși este puțin probabil să fii camerista la o curte regală (însă nu se știe niciodată), asta nu înseamnă că nu trebuie să îndeplinești unele calități și, desigur, fiecare client sau angajator trebuie tratat regește. Pentru asta, ar fi bine să urmezi un curs camerista, care să te ajute să înveți toate aspectele acestei meserii, de la modul în care aranjezi o camera și până la felul în care comunici cu clienții.

Să vedem câteva calități ale unei cameriste:

Discreție 

Camerista va lucra în casa clientului sau într-un hotel și va fi expusă vieții de zi cu zi a fiecărei persoane de care se ocupă, precum și vieții private în unele cazuri, motiv pentru care este esențial să știi ce înseamnă discreția. Nimeni nu apreciază ca intimitatea sa să fie dezvăluită tuturor. Această calitate nu este legată de experiența ta și totuși este una dintre calitățile fundamentale necesare pentru toți oamenii care lucrează în acest sector.

Onestitate

În majoritatea cazurilor, o cameristă va fi angajată pentru a economisi timp în acele sarcini care necesită mult timp, cum ar fi curățarea și călcarea. Când vei veni în casa sau în camera de hotel a cuiva, cel mai probabil clientul sau angajatorul va lipsi și, dacă este prezent, nu te va urmări pentru a verifică dacă lucrezi bine sau dacă nu te comporți corespunzător. Acesta este motivul pentru care onestitatea este esențială. Clientul trebuie să se bucure de casă, fără a fi nevoie să verifice totul după fiecare vizită a ta.

Rigurozitatea

Rigurozitate este una dintre cele mai importante calități ale unei cameriste și, de asemenea, cea care face diferența între o cameristă competentă și o cameristă medie. Pe lângă experiență, minuțiozitatea unei cameriste asigură că curățenia făcută acasă va fi perfectă. O cameristă conștiincioasă va avea grijă să nu lase urme (vizibile sau invizibile) și, de asemenea, va face ordine în spatele ei.

Punctualitate

Punctualitatea este căutată în toate meseriile, dar este cu atât mai importantă la o cameristă. Într-adevăr, clientul nefiind acasă sau în camera de hotel, ca și cameristă trebuie să știi orele în care poți intra să faci curat. Dacă nu ești prezentă la timp, poți crea probleme suplimentare și stres, și chiar situații jenante.

Viteză

Viteza este, de asemenea, foarte importantă, deoarece menajerele sunt de obicei plătite la oră. Acesta este motivul pentru care unii angajatori pot fi, pe bună dreptate, exasperați de încetineala unor menajere. Desigur, este important să ne amintim că o treabă care se face rapid nu este mereu de calitate. În cele din urmă, angajatorii sunt în general foarte atașați de o cameristă care are un puternic simț al inițiativei, poate să se miște repede și să facă treaba excelent.

Toate aceste calități sunt importante atât pentru construirea unei relații de încredere între tine, ca și cameristă, și client. De aceea, pe lângă un simț al datoriei puternic, alege un curs de cameristă, în care vei învăța toate secretele, inclusiv de comunicare, pentru a-ți mulțumi angajatorul.