Produsele de papetărie sunt importante și des utilizate la locul de muncă. Pentru un randament crescut, acestea se recomandă să fie organizate în diferite fișiere sau bibliorafturi. Există mai multe criterii atunci când alegi să achiziționezi dosarele pentru biroul tău:

Alegerea materialului potrivit: carton sau plastic

De ce să alegi un dosar de carton?

Persoanele care aleg dosarele de carton pentru îndosarierea, arhivarea și organizarea birourilor sunt acelea care preferă un material maleabil și flexibil. Aceste tipuri de fișiere sunt ușor de transportat. De asemenea, greutatea lor este dată de documentele din interior, nu de dosarul în sine.

Ele sunt specifice locurilor de muncă staționare, în special pentru ordonarea colilor de hârtie. Prin transportarea frecventă a acestora, materialul de carton se poate strica, astfel el va trebui înlocuit mai des. Dosarele de carton sunt realizate din lemn fin, acesta fiind un material eco-friendly și reciclabil.

Poți alege acest tip de îndosariere atunci când, alături de documente, vrei să depozitezi în rucsacul tău și alte articole: precum un laptop sau alte accesorii de birotică. De asemenea, prin alegerea unor dosare de carton colorate poți aduce un adaos estetic locului tău de muncă.

De ce să alegi un dosar de plastic?

Persoanele care aleg dosarele de plastic pentru protejarea și organizarea documentelor sunt acelea care preferă un material rezistent la trecerea timpului. Materialul lor este, de asemenea, ușor, însă mai voluminos față de cele de carton deoarece oferă și o protecție mai mare dosarelor.

Ele sunt folosite atât la păstrarea unui birou curat, cât și la transportarea colilor de hârtie fără ca acestea să fie puse în pericolul de a se îndoi sau de a fi stropite de diferite lichide. Sunt rezistente la apă, la șocuri puternice, se rup greu și sunt rezistente la cerneală și toner.

Atât dosarele de carton cât și cele de plastic sunt potrivite pentru protejarea documentelor, alegerea unui material în defavoarea celuilalt constă în activitățile postului: dacă acesta necesită mobilitate sau lucrul de la birou.

Alegerea tipului de dosar potrivit

Există mai multe tipuri de dosare în funcție de utilitatea acestora:

  • Standard: sunt simple și se aseamănă cu o copertă;
  • Cu elemente de fixare: sunt dosarele ce au o tijă sau capse în interior pentru a fixa hârtiile;
  • Mapele: sunt dosarele în formă de plic care se prind cu un arici pentru a păstra documentele în interior.

Alegerea dosarului în funcție de numărul de compartimentele

În urma deciziei de a achiziționa un dosar dintr-un material de carton sau de plastic cât și de tipul acestuia, următorul pas este să te decizi la numărul de compartimente.

Un dosar simplu, care are un singur compartiment, poate conține un singur tip de documente astfel încât acestea să rămână organizate.

Un dosar cu mai multe compartimente ajută la ordonarea eficientă a unui tip de documente. De exemplu, o activitate a postului de resurse umane este de a organiza CV-urile primite de la potențialii angajați. Un dosar compartimentat poate salva timp și spațiu punând textul unei persoane într-un buzunar separat.

Organizarea documentelor păstrează un birou curat și un program de muncă organizat. Poți alege mai multe tipuri de dosare în funcție de caracteristicile locului de muncă, dar și în funcție de gusturile tale și a modului în care ești obișnuit să lucrezi. 

Poți combina dosarele necompartimentate cu unele cu buzunare dacă ai diferite tipuri de acte. De asemenea, alege culoarea în funcție de stilul pe care-l preferi, fie acesta monocrom, neutru sau colorat.