O mulțime de părinți se regăsesc în această situație de când a început școala și grădinița, iar sezonul rece e încă la început. Deși cu siguranță știi ce ai de făcut și chiar faci toate eforturile pentru a-i întări sistemul imunitar, parcă la fiecare două săptămâni începe din nou tusea. Iată de ce ar putea fi cel mic atât de vulnerabil în fața virusurilor:

 

  1. Multă vitamina C, dar puține alte elemente de sprijin ale imunității

 

Cu toții știm că vitamina C este printre cele mai importante pentru întărirea imunității, însă realitatea este că ea nu este suficientă pentru ca organismul să lupte cu toți dușmanii care îi ies în cale. E suficient să citești acest articol despre intarirea sistemului imunitar la copii, scris de specialiști, ca să descoperi că micuțul tău are nevoie de mai mult decât vitamina C pentru a ține departe afecțiunile.

 

După cum vezi, în joc intră și sistemele circulator, limfatic, respirator, epidermic, sistemic, celular și digestiv și abia când toate aceste elemente se află în armonie, mecanismul de apărare al organismului acționează la capacitate completă. Este nevoie, așadar, pe lângă vitamine, și de minerale, dar și de probiotic, care sprijină bacteriile bune.

 

  1. Prea puțin timp petrecut afară

 

De cum încep să scadă temperaturile, părinții reduc timpul petrecut de copii afară tocmai pentru a-i proteja de frig și, implicit, de răceli. Pentru un sistem imunitar puternic, însă, copilul nu trebuie supraprotejat, ci lăsat să se bucure de natură astfel încât imunitatea lui să capete rezistență, luptând cu factorii de mediu. Mai mult decât atât este important ca cel mic să stea la soare pentru a asimila vitamina D.

 

  1. Sedentarismul, dușman şi pentru imunitate

 

Sedentarismul este blamat pentru nenumărate afecțiuni și, în general, adulții au cel mai mult de suferit de pe urma unui asemenea stil de viață. Totuși, nu trebuie să uităm că mișcarea e foarte importantă și pentru copii și că avem nevoie de exerciții fizice pentru un organism puternic și sănătos.

 

Se întâmplă adesea ca odată ce copilul intră la școală, părinții să se concentreze mai mult asupra activităților intelectuale și mai puțin asupra celor sportive. Dacă nu acordăm atenția cuvenită activităților sportive încă din copilărie, cel mic nu va pune niciodată preț pe mișcare și se va confrunta toată viața cu diverse probleme de sănătate.

 

  1. Somnul, extrem de important pentru imunitate

 

În timpul somnului, organismul nostru se reface și are nevoie de acele ore pentru a-și încărca bateriile și pentru a se pregăti de următoarea zi. Este recomandat ca bebelușii cu vârsta cuprinsă între 4 și 12 luni să doarmă 14 – 15 ore pe noapte, copiii între 1 și 3 ani 12 – 14 ore pe noapte, cei intre 7 și 12 ani 10 – 11 ore pe noapte, iar cei intre 12 și 18 ani, 8 – 9 ore pe noapte.

 

În final, nu putem să nu îți reamintim de importanța alimentației, cu toate că cel mai probabil știi deja cât de mult contează. Cât mai puțin zahăr și produse procesate și cât mai multe fructe, legume proaspete și mâncare gătită în casă ar trebui să fie regula alimentației zilnice pentru prichindelul tău.

 

Sursa foto: Rido/Shutterstock