Dacă îți faci un obicei din a mânca sănătos, te vei simți și vei arăta bine. În plus, vei fi neașteptat de energică. Dacă, însă, pui pe farfurie doar ce ți se pare mai apetisant, ai putea ajunge, în scurt timp, să ai probleme cu greutatea și chiar să îți pierzi din pofta de viață.

Uite care sunt cele 4 trucuri verificate cu ajutorul cărora să te asiguri că mănânci sănătos, în fiecare zi:

 

  1. Mănâncă 3 fructe și 4 legume în fiecare zi

 

Transformă legumele și fructele în vedetele fiecărei mese și vei avea doar de câștigat. Înainte de toate, pentru că  te vei alimenta cu vitamine, minerale, antioxidanți și fibre. Apoi, pentru că 6 fructe sau legume consumate zilnic vor contribui la reducerea riscului de apariție a bolilor de inima și a unor tipuri de cancer, spun nutriționiștii.

Fructele și legumele au conținut scăzut de calorii. În consecință, sunt indicate nu doar pentru menținerea siluetei, ci și pentru curele de slăbire. Spre exemplu, o porție de 130 de grame de legume sărace în amidon – oricare, deci, în afară de cartofi, porumb și dovleac – are doar 25 de calorii. Prin comparație, aceeași cantitate de paste carbonara are nu mai puțin de 200 de calorii. Pentru gustări, fructele sunt alegerile potrivite. O pară, spre exemplu, are cu 200 de calorii mai puțin decât o pungă de chipsuri.

Uite o metodă prin intermediul căreia ai putea introduce eficient fructele și legumele în dieta ta. Pune pe farfurie câte un fruct, la fiecare mic dejun și la fiecare dintre cele 2 gustări. În plus, asigură-te că la fiecare prânz și cină mănânci câte 2 legume.

 

  1. Înlocuiește pâinea cumpărată cu cea de casă

 

Cu toate că e la modă să elimini pâinea din alimentație, un studiu apărut în Archives of Internal Medicine îți arată de ce nu e indicat să faci așa ceva. Mai exact, autorii lucrării susțin că o dietă săracă în pâine (și în carbohidrați, în general), dar bogată în grăsimi îi face pe oameni să devină anxioși, pesimiști și predispuși la depresie. Prin comparație, un regim bogat în carbohidrați, dar sărac în grăsimi favorizează menținerea unei stări de bine.

În consecință, pâinea nu e nu aliment dăunător, în sine. În schimb, ți-ar putea face rău conservanții, amelioratorii de panificație și substanțele de albire pe care le conține pâine din comerț. Ca să rezolvi o dată pentru totdeauna această problemă, cel mai bine ar fi să începi să faci pâine acasă.

Ai putea să frămânți la mână aluatul și să îl coci la cuptor, dacă ai suficient timp. Dacă nu ai, cu ajutorul unor astfel de aparate de ultimă generație, poți prepara o pâine chiar mai gustoasă, mai pufoasă și mai sățioasă. În plus, o vei putea folosi pentru a face și aluat de pizza și paste.

 

  1. Bea apă, înainte de mese și gustări  

 

Consumul susținut de apă și dieta sănătoasă merg mână în mână. Potrivit unui studiu publicat de American Journal of Clinical Nutrition, persoanele care beau, zilnic peste 1,5 litri de apă, au tendința de a pune în farfurie alimente mai sărace în calorii. Mai exact, două pahare băute înainte de aperitiv te vor ajuta să consumi cu până la 100 de calorii mai puțin, la masă.

Dacă nu ești obișnuită să bei apă din belșug, pe durata zilei, ai putea avea nevoie de câteva zile în care să îți formezi noua deprindere. Începe prin a bea cele două pahare mari, înainte de fiecare masă principală, în prima săptămână. Apoi, bea câte un pahar cu apă și înainte de  fiecare gustare.

Dacă gustul ți se pare fad, aromatizează apa. Poți adăuga, spre exemplu, într-o carafă cu apă,  cuburi de gheață și felii de lămâie, de portocale, de castravete sau frunze de mentă.

 

  1. Modereză-ți consumul de zahăr

 

Să renunți brusc la zahărul rafinat ar putea fi dificil și frustrant. Indicat ar fi, deci, să începi prin a reduce treptat cantitatea consumată zilnic. Există medici nutriționiști care apreciază că, în medie, un român consumă circa 82 grame de zahăr rafinat pe zi. Asta, în condițiile în care, potrivit recomandărilor American Heart Asociation (AHA), o femeie ar trebui să consume cel mult 25 de grame pe zi.

 

Ca să reușești să reduci consumul de zahăr rafinat, începe prin a elimina din coșul de cumpărături alimentele îndulcite. Printre ele s-ar putea număra: iaurturi, sosuri de roșii,  dressing-uri pentru salate etc..

Înlocuiește toate dulciurile pe care le consumai zilnic cu 2-3 tablete de ciocolată neagră, care să aibă  conținut de cacao de peste 70%. Permite-ți doar o zi sau două pe săptămână în care să trișezi și să te bucuri de câte o prăjitură preparată din ingrediente naturale, care să merită într-adevăr savurată.

Poți să mănânci mai sănătos fără să renunți la alimentele care îți plac. Totul este să îți formezi deprinderile de care ai nevoie pentru a include în meniul tău zilnic ingrediente naturale, al căror consum nu are efecte secundare. Află cum sa o faci, din materialul de mai sus. 

 

Sursă foto: Shutterstock