Activitatea fizică te poate feri de anumite afecțiuni

Printre multele beneficii ale activității fizice se numără și posibilitatea de a scădea riscul la care te expun anumite boli. Printre afecțiunile care pot fi evitate printr-un stil de viață sănătos se numără bolile cardiovasculare, cancerul și diabetul. De asemenea, bolile care îți afectează direct articulațiile, precum poliartrita reumatoida, devin o realitate odată cu înaintarea în vârstă. Dacă faci chiar începând de azi o schimbare, te vei putea bucura de un an nou plin de surprize pozitive. Nu uita că un stil de viață activ presupune obiceiuri pe care le iei cu tine de la un an la altul, așa că nu renunța la acestea din 2021 încolo.

Îți vei întări oasele și mușchii

Sportul își va lăsa vizibil amprenta asupra corpului tău. Prin exercițiile fizice de cardio, HIIT, crossfit etc., vei putea să-ți dezvolți masa musculară, dar și să-ți întărești oasele. În timp vei dobândi o rezistență care trebuie păstrată până la o vârstă înaintată. Odată ce începe procesul de îmbătrânire, corpul începe să piardă masa musculară și oasele se subțiază, dar cu ajutorul activităților fizice regulate vei putea să încetinești acest proces. Chiar dacă nu vei găsi elixirul tinereții, trebuie să ții cont de faptul că sportul influențează puternic schimbările care se produc în corpul tău. Este important de ținut minte că exercițiile de forță sunt cele mai potrivite dacă vrei să fii puternic și să eviți predispoziția la accidente odată cu înaintarea în vârstă.

De ce activități fizice ai avea nevoie pentru rezultate optime

O viață activă implică exerciții și activități variate. De exemplu, este recomandat să faci între 2.5 și 5 ore de aerobic sau cardio săptămânal. Exercițiile de cardio implică mersul pe jos, mersul cu bicicleta, înotul, alergatul și dansul. Toate acestea pot fi înlocuite și cu rutine de cardio de o oră sau jumătate de oră, în funcție de nivelul la care te afli. Exercițiile pot fi făcute și acasă și vor fi perfecte pentru zilele geroase în care nu găsești motivația de a ieși la jogging. De asemenea, exercițiile de forță nu ar trebui să lipsească. Acestea sunt necesare de cel puțin două ori pe săptămână, Poți alege să faci un abonament la o sală de fitness, deoarece aceasta îți va pune la dispoziție mai multe aparate și accesorii, sau te poți antrena de acasă. Optează pentru exerciții cu gantere, haltere, benzi de rezistență sau alte tipuri de greutăți.

Un stil de viață activ înseamnă un organism sănătos și obiceiuri care te ajută să-ți păstrezi condiția fizică optimă cât mai mulți ani. Setează-ți o rezoluție pentru noul an, mai ales dacă nu ai reușit să îți impui o rutină mai strictă în acest sens.

Sursă foto: pexels.com

(P) MATERIAL PUBLICITAR REALIZAT IN COLABORARE CU „REGINA MARIA