Dacă vrei să faci exerciții în siguranță și să obții cele mai bune rezultate, trebuie să ai în vedere câteva lucruri importante care țin atât de alimentație, cât și de pregătirea fizică. Iată ce sfaturi trebuie să respecți în fiecare zi de mers la sală:

1. Asigură-te că ai un somn odihnitor

Este foarte important să dormi cel puțin șapte ore pe noapte deoarece corpul are nevoie de timp ca să se regenereze, iar mușchii să se refacă. Dacă nu dormi suficient, nu vei avea energie să duci la capăt tot antrenamentul.

Ca să ai un somn odihnitor este bine să eviți să mănânci lucruri cu un conținut ridicat de zahăr cu cel puțin trei ore înainte de a te culca. În plus, încearcă să nu te uiți la calculator sau să stai pe telefon înainte să adormi. Mai bine citește o carte, pentru că vei adormi mai rapid.

2. Nu uita să te hidratezi

Hidratarea este foarte importantă pentru sănătatea ta și este esențială atunci când mergi la sală. În timpul exercițiilor vei transpira foarte mult, așa că va trebui să bei multă apă ca să te hidratezi, dar și ca să ai energie pentru tot  antrenamentul.

Nu există o anumită cantitate de apă pe care trebuie să o bei zilnic, important este să te hidratezi de fiecare dată când simți nevoia. Nu bea toată sticla dintr-odată, încearcă să iei guri mici la intervale regulate de timp.

3. Consumă mulți nutrienți

Indiferent de tipul de antrenament, dacă vrei să fie unul reușit, trebuie să mănânci înainte să faci mișcare. Nutriționiștii sugerează să ai o masă hrănitoare cu aproximativ două ore înainte de a merge la sală și chiar o gustare dacă îți e foarte foame înainte.

Dar este foarte important și ce mănânci înainte de sală. Optează pentru mese pline de carbohidrați, vitamine și minerale care să îți dea energie și proteine, esențiale pentru dezvoltarea mușchilor.

4. Nu uita de încălzire înainte de antrenament

Este foarte important să te încălzești înaintea oricărui antrenament, chiar dacă este unul de doar 10 minute. Atunci când faci exerciții de stretching dinamice îți crește temperatura corpului și capacitatea de mișcare, astfel încât să fii pregătită de efort susținut.

Încălzirea te ajută să nu te accidentezi în timpul antrenamentului pentru că nu treci direct de la starea de repaus la cea de mișcare intensă. Mai mult, îți vei dezvolta flexibilitatea, ca să ai un antrenament cât mai eficient și să poți folosi mai multe grupe de mușchi.

5. Nu pleca de la sală fără să faci stretching

După antrenament nu te grăbi spre vestiar, deoarece mai ai un ultim pas: stretchingul. Acesta este foarte important pentru dezvoltarea și flexibilitatea mușchilor. În plus, vei evita apariția unei febre musculare intense.

Dacă la încălzire exercițiile erau dinamice, aici vor fi mai mult statice deoarece încerci să îți aduci bătăile inimii și temperatura corpului la valorile de dinainte de antrenament. Pentru cele mai bune rezultate, încearcă să stai în fiecare poziție de stretching măcar 15 secunde.

6. Notează-ți ce ai reușit să faci

Nu trebuie să ai un carnețel cu tine, ci poți folosi aplicația de notițe a telefonului. La finalul fiecărui antrenament rezervă-ți cinci minute în care să scrii durata antrenamentului și ce tipuri de exerciții ai făcut.

Astfel vei putea ține o evidență care te ajută să lucrezi de fiecare dată alte grupe de mușchi. Mai mult, după o perioadă mai lungă de mers la sală, vei putea să vezi cum ai progresat: de la alergat doar doi kilometri la 10 fără probleme.

7. Mănâncă ceva sănătos

În timpul antrenamentului, mușchii folosesc depozitele de glicogen pentru a efectua toate mișcările. Astfel, după sală, trebuie să îi oferi corpului nutrienți care să îl ajute să refacă depozitele de glicogen și să repare mușchii.

Ca să nu fii tentată să îți cumperi un produs de patiserie de pe drum, e bine să ai la tine o gustare plină de nutrienți și proteine care să îți potolească foamea. Poți avea la tine un baton proteic sau un amestec de nuci și fructe uscate.

Dacă îți place să mergi la sală și vrei să obții cele mai bune rezultate, este important să te hidratezi, să mănânci alimente pline de nutrienți și, bineînțeles, să faci încălzire înainte și apoi exerciții de stretching.

Sursă foto: Shutterstock

(P) Material publicitar realizat in colaborare cu Elefant