E ușor să îți formezi obiceiuri nesănătoase, însă obiceiurile pozitive, așa cum e cel de a face mișcare, au nevoie de mai mult timp pentru a prinde rădăcini. Conform James Clear, formarea unui obicei nou durează în medie 66 de zile. Tocmai de aceea, poate fi mai dificil decât crezi să schimbi unele aspecte ale vieții tale, cum ar fi să mergi la sală după o zi grea de muncă sau să ieși la alergat chiar și atunci când plouă. Chiar dacă nu gândești așa în momentul în care începi să faci sport, după o vreme vei începe să găsești numeroase scuze și motive pentru care să sari peste antrenament. În consecință, e important să știi să te motivezi, ca să nu renunți la obiectivele tale. Iată ce poți face:

  1. Folosește gadget-uri

Una dintre cele mai eficiente metode de a te menține motivată când vine ora antrenamentului este cu ajutorul unor gadget-uri cum sunt ceasurile inteligente, care îți pot fi de un real ajutor. Spre exemplu, poți folosi un smartwatch de pe Arsis.ro pentru a-ți monitoriza starea de sănătate și consumul de calorii, precum și pentru a stabili alerte și notificări ca să te asiguri că nu sari peste niciun antrenament.

  1. Ascultă muzică în timp ce faci mișcare

Atunci când faci sport, muzica te poate ajuta foarte mult să te menții energică și motivată. Uneori poate fi plictisitor să faci sport, fie că vorbim de alergat, fie de exerciții făcute în casă, însă atunci când asculți melodiile tale preferate perspectiva ta se schimbă. Îți va fi mai ușor să duci la bun sfârșit antrenamentele programate pe ritmurile unor piese bune, care să te mențină energică și concentrată pe ceea ce faci.

  1. Stabilește-ți obiective tangibile

Respectarea unui program de exerciții nu este ușoară, cu atât mai mult dacă e vorba de unul strict. Tocmai de aceea, e important să îți stabilești antrenamente ușoare la început, mărind intensitatea pe măsură ce te obișnuiești cu ele. Nu îți va folosi la nimic dacă îți stabilești un program draconic de exerciții numai ca să renunți la el după câteva zile. E bine să gândești pe termen lung. Dacă simți că 10 minute de alergat odată la cinci zile sunt suficiente pentru început, nu te forța să faci mai mult. Mai bine pornești ușor, crescând treptat intensitatea antrenamentelor tale, decât să te grăbești, stabilindu-ți obiective pe care nu le poți îndeplini.

  1. Găsește o parteneră

Poate fi mai ușor să-ți respecți programul de exerciții dacă faci mișcare împreună cu o prietenă. E ușor să închizi alarma de dimineața dacă ești singură, dar dacă ai o prietenă cu care obișnuiești să ieși la alergat sau să mergi la aerobic, va fi mult mai greu să sari peste antrenamentele tale. În plus, dacă ești o fire competitivă, astfel vei avea tendința să faci mai multe exerciții sau să alergi mai mulți kilometri.

  1. Încearcă lucruri diferite

Rutina poate fi o problemă atunci când începi un program de exerciții. Poate să devină plictisitor să faci același lucru de trei ori pe săptămână, timp de luni de zile. Tocmai de aceea, poate fi util să îți variezi antrenamentele. Nu trebuie să te limitezi doar la un anumit tip de exerciții; dacă te plictisești de alergat, poți să încerci să mergi o vreme la sală sau la aerobic. De asemenea, poți încerca să introduci în programul tău diferite sporturi cum e squash-ul, tenisul sau înotul, care te vor ajuta să te menții interesată și, mai ales, motivată.

Sursă foto: Shutterstock

(P) material publicitar realizat in colaborare cu Arsis