Iată care sunt alimentele ce le sunt recomandate femeilor, spre a fi consumate cu o frecvență mare (zilnic sau săptămânal). Acestea susțin buna funcționare a sistemului imunitar, oferă energie și reglează metabolismul pentru a împiedica acumularea de grăsime nedorită.

Avocado

Acest fruct tropical este recunoscut pentru abundența sa de grăsimi bune, care ajută sănătatea inimii. Se poate consuma ca atare sau alături de ouă, în salate, în sosuri sau ca garnitură pentru friptură.

Leguminoase

Mazărea, fasolea, lintea, soia etc sunt surse ideale de proteine vegetale și de fibre și conțin o multitudine de vitamine și de minerale, precum fierul, postasiul și folatul. Chiar dacă leguminoasele pot cauza producerea gazelor intestinale, sunt foarte benefice pentru sănătatea stomacului.

Afinele

Fructele de pădure sunt pline de antioxidanți și sunt sărace în calorii. O mână de afine conține doar 80 de calorii, dar are o mulțime de nutrienți esențiali: vitamina C, vitamina K, fibre și fitonutrineți. Conform studiilor, consumul zilnic de afine reduce semnificativ riscul de boli cardiovasculare și crește nivelul colesterolului bun din sânge.

Ouăle

Nu numai că ouăle sunt o sursă bogată de proteine, dar oferă și o cantitate generoasă de vitamina D. Conțin, de asemenea, nutrienți esențiali pentru sănătatea ochilor și a creierului.

Legumele cu frunze verzi

Dacă femeile vor să-și păstreze timp îndelungat un aspect sănătos al pielii, luminos și fără riduri, consumul de legume cu frunze verzi este recomandat. Sunt o sursă excelentă de vitamina C, care susține sistemul imunitar și ajută la producerea de colagen în organism, elementul principal în ținerea ridurilor la depărtare cât mai mult timp.  

Nucile

Nucile oferă proteine și grăsimi sănătoase organismului și conțin nutrienți esențiali în menținerea senzației de sațietate după masă și în controlul poftelor alimentare. Nucile ajută și la menținerea sănătății inimii prin reducerea nivelului de colesterol și a celui de trigliceride din sânge. Sunt ideale pentru consum dimineața, la micul dejun, alături de iaurt sau de ovăz sau în combinații cu fructe uscate.

Cartofii dulci

Culoarea portocalie a cartofilor dulci vine de la beta-carotenul conținut, un precursor al vitaminei A. De aceea, un cartof dulce de mărime medie asigură 600% din doza zilnică recomandată de vitamina A, un nutrient esențal pentru sănătatea ochilor, a dezvoltării oaselor și a sistemului imunitar. În plus, cartofii dulci înlocuitorul ideal pentru cartofii prăjiți convenționali, dacă sunt preparați la cuptor și asezonați. Sunt, de asemenea, o sursă bună de carbohidrați complecși, așa că mențin sațietatea și regelează oscilațiile date de zahărul din sânge.

Iaurtul

Când alegem iaurtul, e bine să căutăm sortimentele grecești și pe cel de tip skyr (de proveniență nordică), deoarece au mai multe proteine și mai mult calciu esențial pentru sănătatea oaselor. Iaurtul conține, de asemenea, bacterii bune pentru flora din stomac, îmbunătățește digestia și ajută la controlul greutății. Evitați iaurturile cu fructe, care pot conține mult zahăr și un execes de calorii. Iaurtul simplu e cel mai bun și poate fi consumat alături de fructe proaspete sau de nuci.

Opinia specialistului

Maria Mihăilă, Nutriționist și Fitoterapeut la Getika Holistic Life, www.getika.info, Tel: 0754 887 153

Maria Mihaila Nutritionist (1)

Spre deosebire de bărbați, femeile trec prin mai multe etape fiziologice, iar fiecare moment trebuie să aibă repede nutriționale specifice. În perioada fertile sau la menstruație, recomand să nu lipsească din dietă alimentele ce conțin fier – fasole roșie, urzici, spanac, broccoli, caise uscate, carne de vită. Femeile însărcinate trebuie să consume frecvent sparanghel, portocale, avocado, năut, varză de Bruxelles – alimente bogate în acid folic – vitamină esențială pentru prevenirea defectelor de tub neural la făt. În perioada menopauzei, riscul de demineralizarea a oaselor este crescut. Alimente precum susanul, varza, conopida, migdalele, previn osteoporoza, fiind bogate în calciu, bor și siliciu. Pentru că doamnele sunt preocupate și de aspectul fizic, să nu uităm de fructele și legumele bogate în vitaminele vitale pentru un ten tânăr: C, A și E, cuprinse din belșug în morcovi, dovleac, ardei, pătrunjel și în cartofii dulci. 

Foto: Unsplash