Rău de mişcare

rău de mișcare

Rău de mișcare – disconfort resimțit la călătoria cu mașina, cu avionul sau cu vaporul. Persoanele care suferă de rău de mișcare au probleme chiar și la drumurile scurte, iar acest lucru este și mai supărător atunci când pleacă la drum lung, în vacanță.

Deși există medicamente pe care medicii le prescriu pentru astfel de situații, există și o serie de trucuri pe care le poți folosi atunci când ai de făcut o călătorie și nu vrei să-și strici vacanța și buna dispoziție.

Rău de mişcare. Simptome

  • greaţă și/sau vărsături la călătoria cu maşina, avionul sau vaporul
  • pierderea echilibrului

Rău de mişcare. Cauze

  • labilitate psiho-emoţională
  • tulburări neuro-vegetative
  • tulburări de vedere (dificultăţi de acomodare a vederii la distanţă)
  • oboseală
  • diabet
  • hipertensiune

Rău de mişcare. Factori de risc

  • copii cu vârste între 2-12 ani
  • femei însărcinate

Tratament pentru rău de mișcare (de mare de avion și de mașină)

Primul gest

  • încearcă să-ți fixezi privirea spre orizont, spre un obiect staționar de la distanță
  • nu citi în timpul mesului
  • încearcă să-ți ții capul nemișcat

Tratament clasic pentru rău de mișcare

  • sedative
  • anxiolitice
  • antidepresive

Tratament naturist pentru rău de mișcare

  • acupunctură
  • electroacupunctură
  • auriculoacupunctură
  • aplicaţii de lumină polarizată
  • reflexoterapie
  • masaj terapeutic

Tratament homeopat

  • Coculine (preventiv)
  • Borax
  • Petroleum

Busuioc

  • infuzie din 1 linguriţă de plantă la 250 ml de apă clocotită; se infuzează 5 minute; se beau 2 căni pe zi, preventiv cu 2-3 zile înainte de plecare, iar în ziua respectivă o singură cană, dimineaţa

Mugur de tei

  • extract: câte 50 de picături în seara din ajunul plecării şi o cană dimineaţa, în ziua plecării

Amestec de plante

  • infuzie din traista-ciobanului, sânziene, levănţică – în părţi egale; 1 linguriţă din amestecul de plante se pune la 250 ml de apă clocotită; se infuzează 5-7 minute; se beau 2 căni pe zi preventiv cu 2-3 zile înainte de plecare, iar în ziua respectivă o singură cană, dimineaţa

Păducel (flori, frunze, fructe)

  • infuzie din 1 lingură de amestec la 250 ml de apă clocotită; se infuzează 7-8 minute; se beau 2 căni pe zi preventiv cu 2-3 zile înainte de plecare, iar în ziua respectivă o singură cană, dimineaţa

Mugur de arin alb

  • extract: câte 50 de picături dimineaţa şi seara, cu 3 zile înainte de plecare, şi 50 de picături în dimineaţa plecării

Amestec de plante

  • infuzie din salvie, brad, frunze de lămâi – în părţi egale; 1 linguriţă de amestec se pune în 250 ml de apă clocotită; se infuzează 3 minute; se beau 2 căni pe zi, 2-3 zile înainte de plecare, iar în ziua respectivă se bea o cană, dimineaţa

Lifestyle și prevenție

  • pentru o călătorie cu avionul: solicită un loc lângă aripa avionului; dacă zborul este lung şi trebuie să iei masa, consumă alimente uşor digerabile, în cantităţi mici; şi lichidele se recomandă în cantităţi mici
  • în timpul călătoriei cu vaporul: solicită o cabină situată la mijlocul vasului sau la nivelul liniei de plutire; stai cât mai mult la aer; când eşti pe punte, priveşte fix, la linia orizontului
  • când deplasarea se face cu autovehiculul, evită să citeşti, să te uiţi la televizor sau la video; evită consumul de alcool şi mesele bogate, înaintea călătoriei; nu consuma băuturi sau mâncare, dacă faci o călătorie scurtă şi nu este imperios necesar să iei masa
  • mişcările capului să fie cât mai reduse cu putinţă: persoanele cu rău de mişcare ar trebui să-şi ţină capul nemişcat, eventual sprijinindu-l pe tetieră; mişcările capului pot accentua simptomatologia răului de mişcare
  • se evită deodorantele puternice şi alimentele condimentate
  • dacă apar simptomele de rău de mişcare: se consumă câţiva biscuiţi săraţi; se ia câte o înghiţitură de apă minerală sau apă tonică; respiri aer proaspăt; se adoptă poziţia la orizontală sau măcar menţinerea în poziţie fixă a capului
  • se renunță la fumat
  • evită alimentele grase și picante

Foto: Shutterstock

Loading...
Acest articol are rol informativ și nu înlocuiește consultul medical de specialitate. Atunci când ai o problemă de sănătate trebuie să te prezinți la medic pentru consultație și eventual trimiteri la specialist și analize.
De altfel, indiferent dacă prezinți sau nu simptome ale unor boli, este important să faci anual un control medical general, care să includă analize și investigații