4 vitamine esențiale pentru piele

esențiale

Vitaminele cu efect antioxidant puternic sunt aliatele tale esențiale împotriva îmbătrânirii premature. Află care sunt cele 4 vitamine esențiale pentru piele.

Vitamina A stimulează colagenul

Dintre vitamine esențiale pentru piele, aceast este cea mai importantă. Se găsește în natură sub două forme, retinol și caroten, ambele oținându-se din alimente de origine animală și vegetală. Principala acțiune pe care o are asupra pielii este sinteza colagenului, ceea ce îmbunătățește calitatea tenului. Vitamina A se găsește în gălbenușul de ou, unt, lactate, ficat, ulei de pește, sardine, fructe și legume de culoare galbenă, spanac, roșii și caise uscate.

Doza zilnică recomandată: 3 mg.

Citește mai multe despre beneficii importante ale vitaminei A sau retinol

Vitamine esențiale pentru piele: vitamina E oferă frumusețe

Dintre cele trei vitamine cu rol antioxidant, A, C și E, vitamina E este cea mai puternică. Combinată cu dozele optime de seleniu, zinc și Q10, ea protejează celulele de acțiunea radicalilor liberi. Chiar dacă nu ne apără de efectele înaintării în vârstă, întârzie procesul de îmbă-trânire. Nu te feri de grăsimile vegetale, pentru că vitamina E se gă–sește în nuci, semințe de floarea soarelui, soia, ulei de arahide, cereale integrale. Cea mai ma concentrație de vitamina E se află în uleiul de germeni de grâu.

Doza zilnică recomandată: 8 – 12 mg.

B1 dă stralucire

Cosmeticienii recomandă introducerea acestei vitamine care este esențială pentru piele în cremele pentru îngrijirea tenului deoarece reglează cantitatea de sebum. Ea dă luminozitate și combate roșeața. Vitamina B1 se găsește îndeosebi în cereale, în boabele de grâu și în drojdia de bere. De asemenea, poate fi asimilată din pește și lapte.

Doza zilnică recomandată: 1,6 mg.

Citește și: Vitamine esențiale pentru mamele care alăptează

Vitamine esențiale pentru piele: vitamina C reduce ridurile

Previne apariția ridurilor și dă strălucire tenului. Fructele și legumele proaspete precum roșiile, căpșunele, zmeura, coacăzele, citricele, varza, pătrunjelul, cartofii noi și ardeii sunt bogate în vitamina C.

Doza zilnică recomandată: 60 -100 mg.

Sursa foto: 123rf.com