Sporește rezistenţa organismului, producând aticorpi, şi favorizează refacerea mai rapidă a corpului. De asemenea, diminuează stările depresive, fiind denumită şi „vitamina antistres” și ajută regenerarea celulară. Vitamina B5 este responsabilă de toate acestea, reușind totodată să stimuleze digestia şi procesele de detoxifiere și să încetinească îmbătrânirea.

În ce alimente găseşti vitamina B5?

Cel mai bogat conţinut îl au drojdia de bere, gălbenuşul de ou, carnea (mai ales ficat şi rinichi) şi tărâţele. De asemenea, vitamina B5 se mai găsește în miere, polen, lăptișor de matcă, dar și în lactate, cereale, unele legume și fructe.

Lactate: lapte, brânză, smântână, unt, zer, iaurt.
Cereale: tărâţe, orez, orz, ovăz, secară, hrişcă, porumb, faină integrală de cereale.
Legume: cartofi, ţelină, păstârnac, morcovi, sfeclă, gulii, ridiche neagră, soia, mazăre, măsline verzi, broccoli, conopidă, linte, fasole, varză, pătrunjel, ceapă, spanac, dovleac, roşii, castraveţi, vinete, ardei iute, ciuperci, urzici.
Fructe: mere, pere, caise, prune, cireşe, piersici, căpşune, coacăze negre, zmeură, mure, afine, stafide, struguri, arahide, nuci, migdale, castane, caju, cocos, pepene, avocado, smochine, portocale, banane, lămâi, ananas.

Atenţie!

Cafeaua, alcoolul, antibioticele, somniferele şi stresul anulează efectele vitaminei B5 în organism.

Credit foto: 123rf.com