Vitamina B5 (acidul pantotenic) – 9 beneficii surprinzătoare

Vitamina B5 (acidul pantotenic) - 9 beneficii surprinzătoare

Vitamina B5 sau acidul pantoneic este importantă pentru organism. Ea crește nivelul hemoglobinei și o găsești în somon, broccoli și alte alimente. Ce ar trebui să mai știi despre ea.

Vitamina B5 sau acidul pantotenic are beneficii precum ameliorarea unor afecțiuni cum ar fi astmul, căderea părului, alergiile, stresul și anxietatea, tulburările respiratorii și problemele cardiace.

Ea ajută la stimularea imunității, reducerea osteoartritei și semnele îmbătrânirii, creșterea rezistenței la diferite tipuri de infecții, stimularea creșterii fizice și gestionarea diabetului și a afecțiunilor pielii.

Vitamina B5 este cunoscută ca fiind benefică în tratarea tulburărilor psihice grave precum stresul și anxietatea cronică.

O dietă sănătoasă ar trebui să conțină o cantitate adecvată din această vitamină pentru a asigura o sănătate bună și o funcționare adecvată a tuturor organelor.

Are o mare varietate de funcții în corpul nostru, inclusiv producția de neurotransmițători în creier, fabricarea de steroizi și extracția de grăsimi, proteine ​​și alți nutrienți vitali din alimente.

Pe scurt, esența vitaminei B5 afectează fiecare aspect important al sănătății tale.

Căpșunile susțin sistemul imunitar. 18 motive să le consumi

Simptomele deficitului de vitamina B5

Simptomul cel mai comun și iritant al deficienței vitaminei B5 este sindromul de picior ars, în care o persoană simte o lipsă de senzație în picioare, însoțită de o durere inflamatorie intensă.

Împreună cu aceasta vine un sentiment constant de oboseală și slăbiciune în tot corpul. Alte simptome majore includ insomnia, anemia, vărsăturile, contracția mușchilor și dezvoltarea anormală a pielii.

Surse importante  vitamina B5

Cele mai importante surse de vitamina B5 sunt ciupercile, broccoli, varza, leguminoasele, somonul.

Există și alte surse semnificative ale acestei vitamine solubile în apă, inclusiv alimente cum ar fi ouă, pește, drojdie de bere, nuci, lapte și produse lactate precum brânza.

Puteți obține, de asemenea, vitamina din grâu, arahide, boabe de soia, melasă.

Vitamina B5 (acidul pantotenic) – 9 beneficii surprinzătoare

Există multe beneficii pentru sănătate ale vitaminei B5, dintre care unele includ inima sănătoasă, niveluri de stres mai scăzute și îngrijirea pielii și a părului.

1. Stimulează hormonii

Vitamina B5 acționează ca un sintetizator al multor componente importante cerute de corpul uman.

De exemplu, este esențială pentru formarea de grăsimi, proteine, carbohidrați, aminoacizi și antibiotice, stimulând în același timp hormonii suprarenali.

Alimente pentru oase puternice, care te feresc de osteoporoză

2. Ameliorează stresul

Vitamina B5 are reputația de reducere a stresului și a altor probleme psihice grave, cum ar fi anxietatea și depresia, ceea ce asigură aptitudinea minții.

Ea face acest lucru prin reglementarea hormonilor responsabili pentru provocarea acestor afecțiuni mentale.

3. Îmbunătățește sănătatea inimii

Vitamina B5 are o notă impresionantă de menținere a inimii umane în stare normală de lucru. Reglează nivelul colesterolului și ajută la controlul tensiunii arteriale.

4. Construieste stamina

Vitamina B5 ajută la reducerea oboselii corporale și conduce activitățile metabolice ale întregului corp pe calea cea bună.

Aceasta înseamnă că această vitamină este capabilă să crească rezistența organismului uman pentru a îndeplini diverse sarcini într-un mod eficient și sănătos.

Acesta este unul dintre beneficiile sale masive, mai ales din punctul de vedere al persoanelor active și sportivilor.

Vitamina K previne hemoragia la sugari. Află despre beneficiile acestei vitamine

5. Îngrijirea pielii și a părului

Mai mult decât atât, vitamina B5 ajută la menținerea sănătății și atractivității aspectului pielii.

De asemenea, ajută la întârzierea apariției semnelor de îmbătrânire prematură pe piele, cum ar fi ridurile și petele de vârstă.

Studiile au arătat că joacă un rol important în pigmentarea părului și îl împiedică să își piardă culoarea în timp ce înaintați  în vârstă.

6. Vitamina solubilă în apă

Deoarece vitamina B5 aparține grupului de vitamine solubile în apă, acesta nu adaugă corpului uman nici un fel de substanță toxică, dovedind astfel că este benefic și eficient pentru persoanele de orice vârstă și sex.

7. Stimulează sistemul imunitar

Vitamina B5 este foarte bună la întărirea sistemului imunitar al corpului uman.

Acest lucru ne ajută să luptăm împotriva mai multor infecții și boli.

Pentru a reduce șansele corpului să contracteze ceva periculos, asigurați-vă că numărul de celule albe din sânge este maximizat și sistemul imunitar funcționează corect consumând alimente bogate în această vitamină.

Beneficii arginina (L-Arginina). Ce ar trebui să știi despre acest aminoacid

8. Crește nivelul hemoglobinei

Vitamina B5 sa dovedit a spori nivelul de hemoglobină din corpul nostru. De asemenea, ajută ficatul să metabolizeze substanțe toxice.

În cele din urmă, este o sursă de combustibil pentru diviziunea celulară și reproducerea ADN.

9. Alte beneficii

Vitamina B5 ajută la ameliorarea multor probleme dăunătoare cum ar fi astmul, autismul, candidoza, osteoartrita, boala Parkinson, sindromul premenstrual și multe altele.

Este una dintre cele mai versatile și flexibile vitamine și nu poate fi lăsată în afara unei alimentații sănătoase!

Îți punem la dispoziție un dicționar medical de boli, semne, simptome și metode de tratament, care să te ajute să afli mai multe despre corpul tău și despre modul în care el funcționează.

Sursa foto