Vitamina B3 (niacina) – 8 beneficii pe care le are pentru organism

Vitamina B3 (niacina) - 8 beneficii pe care le are pentru organism

Vitamina B3 sau niacina ajută la funcționarea normală a creierului, circulația sângelui, controlează și reduce colesterolul. Află mai multe informații despre rolul vitaminei B3 în organism.

Vitamina B3, cunoscută și sub numele de niacină, are o mulțime de beneficii pentru organism, are un rol important, la fel ca celelalte vitamine de primă linie.

Printre beneficii sunt incluse menținerea unei circulații bune a sângelui, o stare sănătoasă a pielii robuste, funcționarea normală a creierului, creșterea puterii de memorie.

Vitamina B3 sprijină tractul digestiv pentru absorbția suficienților carbohidrați, proteine ​​și grăsimi, a artritei și îmbunătățirea simptomelor schizofreniei.

Cel mai important beneficiu, totuși, este capacitatea sa de a reduce nivelurile de colesterol și de a le controla.

Vitamina K previne hemoragia la sugari. Află despre beneficiile acestei vitamine

Surse alimentare importante de vitamina B3

Vitamina B3 (niacina) poate fi găsită în carne, curcan, ton, ouă, pasări de curte, drojdii de bere, alune, leguminoase, cartofi, brânză, orez brun, ovăz, orz, fulgi de grâu și lapte.

Alimente precum pâinea și cerealele sunt, de asemenea, bogate în vitamina B3.

Chiar și alimentele bogate în triptofan cum sunt iaurtul și ouăle pot spori niacina.

Alimente cum sunt pește, nuci, boabe uscate, ficat, carne de pui, carne roșie slabă, cereale integrale, cereale îmbogățite și fasole uscată sunt surse bune de vitamina B3.

Vitamina B3 eliberează energie în celulele corpului, dar este utilizată în primul rând pentru a scădea nivelul ridicat de colesterol.

Se pot lua și suplimente cu vitamina B3, dar este indicat și să cereți părerea unui specialist vis-a-vis de necesarul acestei vitamine.

Vitamina B3 și diferitele sale forme sunt utilizate în mod obișnuit ca vitamine terapeutice pentru a ameliora multe boli.

Este, de asemenea, utilizată pentru a trata tulburările respiratorii sau vasculare și ca un supliment alimentar eficient.

Se găsește, în principal, în 3 tipuri sau forme, care includ acid nicotinic, niacinamid și hexancinat de inozitol ca tablete sau doze suplimentare.

Acidul nicotinic ajută la reducerea nivelului ridicat de colesterol din sânge, în timp ce niacinamidă se poate găsi în suplimentele nutritive.

Cu toate acestea, aceste beneficii sunt doar vârful aisbergului.

Beneficii arginina (L-Arginina). Ce ar trebui să știi despre acest aminoacid

Vitamina B3 (niacina) – 8 beneficii pe care le are pentru organism

Vitamina B3 are numeroase alte beneficii pentru sănătate, pe care omenirea le-a descoperit lent, în decursul multor ani.

1. Îmbunătățește digestia

Ca membră a vitaminelor din complexul B, vitamina B3 ajută la funcționarea normală a sistemului digestiv uman, promovând un apetit sănătos, nervii care funcționează corect și o piele strălucitoare.

2. Tratează pelagra

Persoanele cu mușchi slabi, probleme digestive, iritații ale pielii sau pellagra pot avea o deficiență severă de vitamină B3.

Acești oameni trebuie să administreze o doză crescută de suplimente de vitamina B3 în dieta lor, la recomandarea medicului.

3. Reduce nivelul de colesterol

Aportul unor cantități mari de niacină, care ar fi de 1100 sau mai multe miligrame într-o zi, s-a dovedit a reduce considerabil nivelurile de colesterol LDL rău și a crește colesterolul HDL bun.

Acest lucru împiedică îngroșarea pereților arteriali și a unor boli precum ateroscleroza.

4. Vitamină solubilă în apă

Vitamina B3 este o vitamină solubilă în apă, care poate călători prin sângele uman, iar organismul are opțiunea de a elimina un exces de astfel de vitamine prin procesul de urinare.

Prin urmare, astfel de vitamine pot fi administrate ființelor umane atât prin hrană cât și prin lichide, deoarece corpul nostru are nevoie de o aprovizionare constantă.

5.Tratarea impotenței

Niacina ajută la crearea hormonilor sexuali pentru persoanele care suferă de tulburări sexuale cum ar fi impotența și disfuncția erectilă.

13 beneficii importante ale vitaminei A sau retinol

6. Oferă energie

Vitamina B3 îndeplinește funcția importantă de transformare a proteinelor, a carbohidraților și a grăsimilor în energie.

7. Îmbunătățește sănătatea mintală

Chiar și tulburările mentale și afecțiunile asociate pot fi vindecate prin administrarea de suplimente de niacină sau medicamente.

8. Tratamentul diabetului zaharat

Vitamina B3 este cunoscută pentru tratarea diabetului zaharat și a nivelului ridicat de zahăr din sânge.

Majoritatea pacienților cu diabet zaharat au capacitatea de a controla în mod eficient nivelurile de HBA1C cu ajutorul niacinei.

În mod ideal, femeile ar trebui să ia cel puțin 15-18 mg pe zi. Este extrem de benefică pentru femeile care iau diferite tipuri de medicamente.

Chiar și cei care folosesc ocazional pilule de dormit pot dezvolta o deficiență a vitaminei B3.

Bărbații ar trebui să consume 15-19 mg în fiecare zi, în timp ce copiii ar trebui să ia o doză de vitamina B3 de 9-13 mg zilnic.

Deși este rar să existe o deficiență de niacină care necesită suplimente, societatea modernă poate beneficia efectiv de formele sale suplimentare pentru a trata diferite afecțiuni.

Glutamina – 8 beneficii surprinzătoare ale acestui aminoacid important

Toate cele trei forme de niacină au efecte diferite asupra corpului uman.

Niacinamida are un conținut antiinflamator proeminent, în timp ce acidul nicotinic și hexancinatul de inozitol pot afecta circulația sângelui.

Puteți lua suplimente de niacină sau vitamină B3 la mese regulate sau chiar cu lichide.

Vitamina B3 poate avea un efect de drog atunci când este administrată în doze foarte mari și, ca de obicei, este bine să consultați un medic înainte de a lua orice suplimente sau de a vă schimba dieta considerabil.

Îți punem la dispoziție un dicționar medical de boli, semne, simptome și metode de tratament, care să te ajute să afli mai multe despre corpul tău și despre modul în care el funcționează.

Sursa foto

Loading...