Variante sănătoase de a mânca ciocolată mai des

Credit foto: 123rf

Ciocolata este un desert delicios, dar și un aliment cu beneficii. Iată variante prin care să incluzi ciocolata în alimentație încât să îți faci pofta și să nu te îngrași.

 

Între beneficiile ciocolatei de calitate se numără faptul că poate reduce presiunea sanguină, protejează sănătatea inimii și a creierului și, de asemenea, poate reduce atât pofta pentru alimente dulci, cât și pentru cele sărate. Totodată, merită să știi unele variante prin care să incluzi ciocolata în alimentație astfel încât să îți reglezi pofta și să nu îți compromiți eforturile de a-ți menține sănătatea și greutatea în parametri buni.

Adaugă ciocolată în cereale

Dimineața, poți pune bucățele de ciocolată neagră în bolul cu cereale nerafinate de ovăz sau de secară, pe care le scalzi în lapte proaspăt. Fructele uscate își pot găsi și ele locul în această combinație, care îți va furniza energia necesară pentru începutul de zi și îți va satisface pofta de dulce.

Ciocolată cu lapte

Poți combina ciocolată sau o linguriță de cacao pudră cu lapte proaspăt și încălzit, în locul unei ciocolate cu lapte, cu zahăr și aditivi din comerț. La această băutură poate fi adăugat și un condiment dulce aromat ca scorțișoara.

Baton din ciocolată preparat acasă

Îți poți face baton din ciocolată neagră cu semințe, nuci, migdale sau caju mărunțite. Topești ciocolata, adaugi și puțină sare de mare, iar apoi torni amestecul în forme peste fructele oleaginoase puse în prealabil. Lași să se răcească și vei avea un baton de ciocolată mai sănătos decât alte produse asemănătoare din comerț.

Ciocolata în preparate savuroase cu legume

Amestecul de ciocolată cu legume poate fi o mișcarea îndrăzneață și cu rezultate savuroase. Adaugă bucățele de ciocolată neagră în sosuri picante sau peste friptură. Alte metode de a le incorpora sunt în preparate vegetariene, în mâncare de vinete și chiar în combinație cu hummus.

Extravaganțe cu ciocolată

O tendință culinară este de a îmbina ciocolata neagră topită cu alte alimente neașteptate, cum ar fi sparanghel, conopidă prăjită cu ciocolată neagră, măsline acoperite cu ciocolată, roșii conservate și chiar căței de usturoi cu ciocolată neagră. Nu poți să știi ce gust au până nu încerci!

Atenție ce alegi!

Este important să te uiți la procentul de cacao din produs, deoarece ciocolata neagră ar trebui să fie considerată doar cea cu peste 72% cacao. Cea care are sub această cantitate va avea prea puțini antioxidanți, fier, cupru, mangan și devine mai mult un desert decât un aliment nutritiv.

 

SFATUL SPECIALISTULUI

Ar trebui păstrată la nivel de trataţie: 10 g/zi

'Ciocolata intră la categoria răsfăţuri culinare, nefiind un aliment indispensabil. Tocmai de aceea nu putem vorbi despre porţie, aşa cum este cazul pentru fructe, lactate sau alte alimente necesare pentru buna funcţionare a organismului. O persoană activă poate consuma o cantitate mai mare de ciocolată (50 g/zi), fără ca acest lucru să o afecteze în vreun fel. Însă pentru mulţi oameni ciocolata este o sursă de energie concentrată, care trebuie păstrată doar la nivel de trataţie (să zicem 10 g/zi), deoarece aduce mult zahăr şi grăsimi. Aportul de antioxidanţi din cacao nu justifică consumul unei cantitaţi mari, care vine la pachet cu sute de calorii.' (dr. Șerban Damian, nutriționist acreditat CIO, Centrul de Nutriție Superfit)

Dr. Serban Damian poza nou mic

dr. Șerban Damian

Credit foto: 123rf