Varianta sănătoasă a obiceiurilor nesănătoase

Varianta sănătoasă a obiceiurilor nesănătoase

Mâncarea de tip fast food poate fi tentantă, cel puțin pentru faptul că se pregăteşte rapid şi e consistentă. Nu poate fi comparată, însă, cu o masă sănătoasă, servită în linişte, în grădină sau pe terasă, cu preparate aromate, simple şi gustoase, eventual gătite în familie.

 

Ce faci dacă preparatele de tip fast food continuă să te ademenească de pe mesele teraselor? Cel mai bine le găseşti o alternativă sănătoasă care va fi şi mai gustoasă.

Reinventarea chifteluţelor

Chifteluțele cu sos şi garnitură de piure nu sunt nicicând mai bune ca atunci când răsar din filele meniurilor şi îţi aţâţă nasul de prin farfuriile celorlalţi. De ce nu ai încerca şi varianta lor pregătită cu peşte şi introdusă la cuptor? Pregătite cu file de hering, chifteluţele vor fi şi mai bune dacă vei adăuga puțină nucşoară şi cimbru.

Poți să folosești în compoziția chifteluțelor și macrou, ton sau alt tip de pește preferat de tine. Mai uşor de digerat, chifteluţele cu file de hering pot fi servite cu cartofi copţi peste care să adaugi puţin ulei de măsline sau sos tzatzichi, cu pacheţele de primăvară sau orez simplu.

Burgeri light

Și pentru că pare să fie moda burger-ilor mai mult decât oricând, poți alege să-ți prepari chiar tu varianta light a acestora, cu falafel pregătit la cuptor. Şi nu doar acasă te poţi bucura de varianta sănătoasă a magnificului burger, pentru că până şi restaurantele au făcut loc în meniu acestui fel de mâncare care îi ademeneşte chiar şi pe cei mai exclusivişti.

Înlocuieşte cartofii prăjiți cu o salată şi vei avea un prânz de care să te bucuri. Un sos de rodie şi câteva plante aromatice vor schimba întreaga ecuaţie a reacţiilor chimice ce duc spre efervescenţa gusturilor.

Dulciuri sănătoase, gustări nevinovate

Poţi încerca câteva variante de dulciuri care te vor convinge că preparatele din comerţ nu au atins niciodată culmile celor mai delicioase bunătăţi. Cei mai buni biscuiţi se prepară din fulgi de ovăz, fructe uscate, unt de rapiţă şi făină integrală. Poţi adăuga un pic de miere sau sirop de agave, renunţând astfel la zahărul rafinat.

Pentru o culoare mai pronunţată, poţi înlocui cacaoa cu puțină pudră de roşcove. Copţi la cuptor, vor fi un mic dejun excelent cu o cană cu lapte sau un aperitiv excelent lângă o ceaşcă de cafea.

Chipsurile din fructe şi cartofii prăjiți „neprăjiți'

În loc de chipsuri la pungă poți încerca felii de banane, mere, pere sau alte fructe deshidratate. Faptul că, în acest fel, vei avea o gustare în urma căreia stomacul tău va respira uşurat pentru că nu îl vei antrena într-o digestie grea care se poate lăsa şi cu balonări, îți va păstra entuziasmul de a mai încerca chipsurile magice şi cu altă ocazie.

Dacă vrei ceva mai aproape de cartofii prăjiți pe care îi adori, există o soluție pe care e cazul să o încerci. Cartofii se taie normal, în fâşii, se ung cu ulei de măsline şi zeamă de lămâie, se presară cu rozmarin sau chimen şi se introduc la cuptor. Te vei bucura de un preparat sănătos, delicios şi chiar cu pretenție de masă cu invitați.

Acum că ai descoperit variantele sănătoase ale obiceiurilor nesănătoase, poți să te bucuri mai mult de serile cu film şi cele cu prietenii!

Credit foto: Shutterstock