Se întâmplă uneori să ne întrebăm cât mai avem de trăit, dacă avem o stare de sănătate bună, dacă o să ne vedem copiii mari și apoi nepoții mergând la școală. De la o vârstă începem să fim mai atente la sănătatea noastră, ne facem analizele regulat și încercăm să ducem o viață echilibrată. Dar speranța de viață nu este deloc ușor de calculat, numai după analizele uzuale.

Testul longevității, un semnal de alarmă

Medicul brazilian Claudio Gil Araujo a conceput un test foarte simplu, bazat pe flexibilitatea și forța mușchilor, care ar putea să ne dea un indiciu. L-a folosit ani de zile pentru atleți, dar a constatat că majoritatea pacienților săi are probleme cu mobilitatea și echilibrul, prezentând un risc avansat de accidente sau afecțiuni grave.

El folosește testul longevității pentru a-i determina pe oameni să facă mișcare și să se mențină în formă până la vârste înaintate. Dacă testul îți spune că nu mai ai de trăit mai mult de cinci ani, cu siguranță ești mult mai motivată să îți schimbi stilul de viață, să faci excerciții și să îți controlezi greutatea corporală.

Un exercițiu banal, dar în același timp dificil

56463583 - portrait of pretty woman sitting on floor with crossed legs

mobilitatea corpului este strâns legată de speranța de viață

Stai dreaptă, pune piciorul drept peste cel stâng și așază-te în fund pe covor. Ai grijă ca picioarele tale să rămână încrucișate, ca și cum ai face yoga. Apoi încearcă să te ridici din această poziție, fără să te sprijini în mâini, fără să te dezechilibrezi sau să te ții de vreun scaun. Scorul maxim este de 10 puncte, 5 pentru așezare, 5 pentru ridicare, dacă nu faci nicio greșeală.

Cum se calculează scorul final

Dacă reușești să te așezi și să te ridici fără să te dezechilibrezi sau să te sprijini de ceva, primești scorul maxim, iar speranța ta de viață este una lungă.

De fiecare dată când folosești o mână sau un genunchi pentru a te sprijini, trebuie să scazi un punct.

De fiecare dată când te dezechilibrezi, trebuie să scazi jumătate de punct.

Repetă mișcarea de două sau trei ori și notează orice greșeală. Dacă la ultima încercare, continui să te dezechilibrezi și te sprijini în mâini, speranța ta de viață este diminuată.

Interpretarea rezultatelor

Pare un exercițiu rudimentar și poate chiar ridicol, dar dr. Araujo l-a folosit pe mai bine de 2.000 de pacienți și a fost surprins de rezultate.

Cei care aveau un scor mai mic de 8, aveau un risc de două ori mai ridicat să moară în următorii șase ani, decât cei care obțineau scorul maxim. Iar cei care obțineau mai puțin de 5 puncte la test, aveau un risc de cinci ori mai mare să își piardă viața în următorii șase ani, decât ceilalți pacienți.

Medicul brazilian speră ca, prin studiul său, să convingă cât mai multe persoane de vârsta a doua să facă sport și să iasă mai des la plimbare, decât să ajungă la spital.

sursa foto: 123rf.com