Uleiul de nuci. Cât este de bun și cum gătești cu el

cum folosești uleiul de nuci în bucătărie

Din multitudinea de uleiuri obținute din diverse fructe și sâmburi, uleiul de nuci iese în evidență prin aroma lui puternică și amăruie. Se știe cât sunt de bune și de sănătoase nucile, iar uleiul obținut din nuci este și el recomandat de nutrițoniști. Iată ce proprietăți are și cum poți să îl consumi.

 

Un consum regulat de nuci previne bolile de inimă, ajută imunitatea organismului și combate depunerea grăsimilor dure și nesănătoase pe artere. Uleiul de nuci are și el o mulțime de proprietăți pentru sănătate.

El este bogat în acizii grași omega 3, vitaminele B1, B2 și B3, vitamina E și niacină. Pe de altă parte, el este o sursă bogată de antioxidanți și de acid elagic despre care s-a demonstrat deja că poate combate înmulțirea celulelor canceroase.

Un ulei bun pentru inimă

Obținut prin presare la rece, uleiul de nuci de bună calitate este bogat în grăsimi monosaturate care ajută creierul, inima și mențin vasele de sânge elastice. Bineînțeles, o dietă sănătoasă care include nuci și ulei de nuci nu trebuie să conțină cartofi prăjiți, grăsimi grele, maioneze sau fripturi foarte grase.

Uleiul de nuci este foarte bun pentru circulația sângelui, pentru funcționarea inimii și chiar pentru reglarea activității hormonale datorită concentrației de minerale pe care le conține, precum potasiu, magneziu și fier.

De asemenea, are proprietăți antiinflamatoare și antiaging, fiind deja demonstrat că poate combate procesele inflamatoare din organism și procesele de îmbătrânire a celulelor.

Cum se consumă uleiul de nuci

Fiind un ulei presat la rece și având atât de multe substanțe benefice, acesta nu se consumă niciodată preparat la cald. Temperaturile ridicate îi pot atenua aroma specifică, dar distrug și proprietățile benefice ale acestui ulei.

Uleiul de nuci se consumă crud:

  • La salate, amestecat cu puțin oțet sau cu zeamă de lămâie, dar poate fi combinat și cu un iaurt grecesc și puțin oțet;
  • La supa cremă de legume, unde este adăugat după ce supa s-a fiert și ai stins focul;
  • La paste, în combinație cu brânza dulceagă specifică pentru acest preparat;
  • La brânzeturi, în combinație cu ierburi aromatice precum cimbru, oregano sau piper negru;
  • La pește, după ce a fost gătit în cuptor, în combinație cu sare, zeamă de lămâie și cimbru;
  • La friptura de pasăre săracă în grăsime, precum pieptul de pui, carnea de rață sau de curcan, în combinație cu sare și ierburi aromatice.

Citește și despre uleiul de avocado și beneficiile lui!

sursa foto: 123rf.com