Tratamente naturale pentru cârcei

www.pinterest.com

Cine nu a avut măcar o dată-n viață cârcei? De cele mai multe ori, această problemă nu este băgată în seamă, dar, dacă apare foarte des, ar putea semnala carențe în alimentație sau chiar afecțiuni grave.

Cârceii pot fi  provocați de activitate fizică in  tensă, poziția defectu oasă a membrelor, stres, oboseală, deshidratare sau de ad mi nistrarea diureticelor. Când sunt localizați doar în zona piciorului pot semnala și lipsa de potasiu, calciu sau magneziu. Mai pot fi  provocați de anumite medicamente (cele pentru reglarea tensiunii arteriale, contraceptive orale, anti psihotice și steroizi). Dacă ai crampe musculare frecvente, ar trebui să faci și un control medical pentru că ar putea fi  și un simptom al aterosclerozei.

Căldura, prieten de nădejde

Căldura ajută să scapi de durere. Chiar atunci când simți că ai un cârcel, pune pe zona dureroasă o pernă electrică sau o sticlă cu apă caldă și menține 20 de minute. Mușchiul se relaxează și durerea dispare. Dacă mai simți nevoia, poți aplica din nou, dar după 20 de minute de pauză. O soluție este și un duș sau o baie caldă în care poți adăuga săruri de baie cu magneziu. Dacă nu poți pune în practică niciuna din soluțiile de mai sus, presează cu degetul zona du re roasă timp de 10 secunde. Stai 10 secunde, după care apasă din nou. După câteva repetări ale procedeului, durerea se va diminua.

Suplimente de folos

Ar fi  bine și să suplimentezi prin dietă aportul de magneziu și potasiu. Surse bune ar fi : pâinea și cerealele integrale, nucile, fasolea, legumele și fructele (în special bananele și portocalele). Nu omite nici produsele lactate, care îți vor furniza calciul de ca re ai nevoie. Dacă ți se întâmplă să ai crampe musculare atunci când faci exerciții fi zice, bea cel puțin două pahare cu apă cu două ore înainte să faci efort, după care nu mai bei nimic. Apoi, bea câte 125 ml până la 250 ml de apă la fi ecare 15 minute în timpul sesiunii. Ai putea folosi și băuturile speciale pentru sportivi, care se găsesc în comerț. Chiar dacă nu faci efort fi zic, în general, bea mai multă apă. Dacă suferi de cârcei noaptea, ia suplimente cu vitamina E. Studiile arată că aceasta îmbunătățește circulația.

Remedii preparate în casă

Poți folosi și remedii naturale pe care le prepari acasă. Amestecă o parte de ulei esențial de perișor (Gaultheria procumblus) cu patru părți de ulei vegetal (de măsline sau de floarea-soarelui). Masează zona dureroasă cu acest preparat care diminuează crampele și stimulează circulația sângelui. Poți să-l folosești de mai multe ori pe zi. Se mai face un amestec din fructe de măceş (50 g), fructe de cătină (50 g), frunze de ciu boţica cucului (25) g şi roiniţă (25 g). Două linguri din acest amestec se infuzează timp de 10 minute într-un litru de apă. Ceaiul se bea tot pe parcursul unei zile. Se poate îndulci cu miere.

Dr. farmacist Ovidiu Bojor

Dr. farmacist Ovidiu Bojor

LEACURI PENTRU CRAMPELE MUSCULARE

„Usturoiul diminuează spasmele vasculare, contribuind la reducerea tulburărilor circulatorii (inclusiv în varice şi hemoroizi) și micșorează riscul de tromboză. Se consumă ca atare, minimum doi-trei căței pe zi. Extern, se poate folosi ardeiul iute. Datorită proprietăților revulsive și rubefiante, este recomandat în crampe musculare, entorse și probleme reumatice. Tinctura de ardei iute se diluează cu apă și se aplică sub formă de comprese. Extractele de Ginco biloba sunt de mare ajutor în deficiențele circulatorii, în deteriorarea circulației periferice, iar administrarea lor are efecte deosebite în crampele dureroase care afectează în mod special mușchiul gambei. Se recomandă sub formă de produse care conțin extract de plantă, în cantitate de 120-240 mg pe zi.”

Loading...