Cârceii pot fi provocați de activitate fizică intensă, poziția defectuoasă a membrelor, stres, oboseală, deshidratare sau de administrarea diureticelor. Atunci când sunt localizați doar în zona piciorului pot semnala și lipsa de potasiu, calciu sau magneziu. Mai pot fi provocați de anumite medicamente (cele pentru reglarea tensiunii arteriale, contraceptive orale, antipsihotice și steroizi). Dacă ai crampe musculare frecvente, ar trebui să faci și un control medical pentru că ar putea fi și un simptom al aterosclerozei.

Căldura, prieten de nădejde

Căldura ajută să scapi de durere. Chiar atunci când simți că ai un cârcel, pune pe zona dureroasă o pernă electrică sau o sticlă cu apă caldă și menține timp de 20 de minute. Mușchiul se relaxează și durerea dispare. Dacă mai simți nevoia, poți aplica din nou, dar după 20 de minute de pauză. O soluție este și un duș sau o baie caldă în care poți adăuga săruri de baie cu magneziu. Dacă ești la serviciu sau în altă parte și nu poți pune în practică niciuna din soluțiile de mai sus, presează cu degetul zona dureroasă timp de 10 secunde. Stai 10 secunde, după care apasă din nou. După câteva repetări ale procedeului, durerea se va diminua.

Suplimente de folos pentru a scăpa de cârcei

Ar fi bine și să suplimentezi prin dietă aportul de magneziu și potasiu. Surse bune ar fi: pâinea și cerealele integrale, nucile, fasolea, legumele și fructele (în special bananele și portocalele). Nu omite nici produsele lactate care îți vor furniza calciul de care ai nevoie. Dacă ți se întâmplă să ai crampe musculare atunci când faci exerciții fizice, bea cel puțin două pahare cu apă două ore înainte să faci efort, după care nu mai bei nimic. Apoi, bea câte 125 ml până la 250 ml de apă la fiecare 15 minute în timpul sesiunii. Atunci ai putea folosi și băuturile speciale pentru sportivi care se găsesc în comerț. Chiar dacă nu faci efort fizic, în general, bea mai multă apă. Dacă suferi de cârcei noaptea, ceea ce îți afectează somnul, ia suplimente cu vitamina E. Studiile arată că aceasta îmbunătățește circulația.

Sursa foto: thinkstockphotos.com