Trucuri să eviţi calorii în fiecare zi!

Trucuri să eviţi calorii în fiecare zi!

Pentru că cele mai importante în alimentaţie sunt moderaţia şi echilibrul, îți prezentăm o serie de trucuri care ajută la menținerea și chiar scăderea greutății. Poţi fi în formă și făcându-ţi poftele atunci când îţi doreşti!

Varianta mică – Când îți dorești să mănânci un anumit tip de mâncare sau un desert despre care ştii că are un conţinut mare de calorii alege-l, dar într-o porţie mai mică. Ciocolată, îngheţată? Ce îţi doreşti, doar că nu în fiecare zi a săptămânii, ci preferabil o dată. De asemena, folosirea farfuriilor şi a bolurilor mai mici te va ajuta să mănânci mai puţin.

Farfuria nu trebuie lustruită Ți se întâmplă deseori să mănânci toată porţia pe care o servești în mod obişnuit chiar şi atunci când de fapt te saturi la jumătatea ei? Un truc eficient este să încerci să laşi ultimile înghițituri. Poți să faci o pauză de câteva minute și să constaţi dacă într-adevăr te-ai săturat.

Nu mânca în faţa televizorului – Când servești masa în faţa televizorului este foarte posibil ca emisiunea sau filmul urmărit să îți distragă atenţia într-atât încât să mănânci mai mult decât îți este necesar.

Limitează topping-urile la salate – Cu toţii ştim că salatele sunt recomandate pentru o alimentaţia sănătoasă, însă atunci când adaugi sosuri grase, efectul iniţial este compromis. Încearcă variante cu iaurt, suc de lămâie, puţin ulei presat la rece.

Verifică etichetele – Fă-ţi un obicei din a te uita la ingredientele de pe etichetele produselor pe care le cumperi. Este foarte posibil să descoperi informaţii pe care nu le cunoşteai şi să începi să conştientizezi ce e mai bine pentru tine. Reține că ingredientele sunt trecute pe ambalaj în ordinea cantității în care se află în produs.

Sari peste frişcă la cafea – Adaosul de frişcă din fiecare cafea sau pe care o consumi îţi adaugă zahăr și grăsimi de care nu ai nevoie. Alege o variantă mai light!

Odihneşte-te suficient – Dormi mai mult noaptea, în cazul în care ştii că ai un deficit în privința orelor de somn. Din cauza oboselii multe persoane au o poftă de mâncare mai accentuată. Cele 7-8 ore de odihnă sunt întotdeauna de folos pentru a avea un organism mai sănătos.

Detaliile fac diferenţa!

'În cele mai multe situații, scăderea în greutate constă în detalii. Oamenii sunt tentați să caute cea mai bună dietă, cel mai bun nutriționist, combinații miraculoase de alimente, pilula-minune și așa mai departe, însă realitatea este că tot ce ai nevoie sunt câteva direcții corecte în ceea ce privește alimentația și apoi o serie de mici amănunte, cum sunt cele pe care le puteți afla din acest articol, dar pe care trebuie să le înțelegeți, să le acceptați și apoi să le introduceţi în stilul de viață, odată pentru totdeauna. Pe termen lung, o depășire nu foarte mare a cantității zilnice de calorii este de natură să conducă la acumularea câtorva kilograme de grăsime, aparent fără nicio explicație. În sens invers, dacă facem câteva modificări mărunte în alimentație și în stilul de viață în general, putem obține o scădere în greutate fără să recurgem la o anume dietă.' (dr. Şerban Damian, nuttriționist sportiv acreditat CIO, Centrul de Nutriție Superfit, www.superfit.ro)

Dr. Serban Damian poza nou mic

dr. Șerban Damian

Credit foto: Flickr.com