Trucuri imbatabile pentru a scăpa de constipație. Mănâncă porții mai mici

Când suferi de constipație, încearcă să împarți alimentele pe care le consumi zilnic în porții mai multe și mai mici. În loc să ai două sau trei mese foarte consistente, mănâncă aceeași cantitate în cinci sau șase mese pe parcursul zilei. Porțiile mai mici și mai frecvente vor permite stomacului să digere mai ușor. De asemenea, oferă timp pentru ca mâncarea să se transfere fără probleme în intestin și colon.

Citește și: Cele mai bune leacuri împotriva constipației

Trucuri imbatabile pentru a scăpa de constipație. Pune un scăunel sub WC

Dacă nu poți folosi o toaletă turcească, pune un scăunel sub wc și ține picioarele pe el în timpul defecației. În poziția ghemuită, procesul de eliminare este mai rapid și mai ușor și mai complet. Poziția duce la mișcări intestinale mai bune. Astfel, ajută la prevenirea constipației și a hemoroizilor.

Trucuri imbatabile pentru a scăpa de constipație. Crește consumul de lichide

Când suferi de constipație, este foarte important să bei suficient lichide. Acest lucru va stimula mișcările intestinului. Totuși, trebuie să ai răbdare. Rezultatele se vor vedea în câteva zile. Aportul redus de lichide scade masa și frecvența scaunelor. Asigură-te că bei aproximativ 8 – 10 pahare de apă zilnic. Împreună cu apă, mai poți consuma sucuri proaspete de legume și fructe pe tot parcursul zilei. Nu încercați să bei totul imediat. Consumă cantitatea recomandată de apă pe tot parcursul zilei, cu înghițituri mici.

Trucuri imbatabile pentru a scăpa de constipație. Fă mișcare

Statul în casă nu înseamnă, totuși, lipsă de activitate fizică. Încearcă să faci exerciții fizice, să te plimbi, să faci gimnastică. Exercițiile fizice ușoare pun în mișcare și mușchii abdomenlui, precum și mișcarile intestinale. Ceea ce înseamnă că pot ajuta la digestia și pot ameliora simptomele constipației. Poți foolosi și bicicleta de interior. Perioada de plimbare ar fi bine să fie după masa principală, timp de 10 – 30 de minute.

 

Trucuri imbatabile pentru a scăpa de constipație. Exerciții Kegel

Exercițiile Kegel întăresc musculatura pelvină, care este importantă atât pentru controlul intestinului cât și a vezicii urinare.

Contractă mușchii pelvieni ca și cum te-ai abține să urinezi timp de trei secunde. Apoi, relaxează-te. Repetă de 10 ori. Dacă nu știi care mușchi trebuie încordați există și varianta de a introduce un tampon intern sau un deget curat. Este vorba de mușchii din jurul acestuia. În plus, se pare că practicarea acestor exerciții duce și la îmbunătățirea vieții sexuale. Tratamentul cronologic în timpul deplasărilor intestinale datorate constipației poate duce la slăbirea mușchilor pelviului. Acestea trebuie întărite pentru a preveni scurgerea accidentală a intestinului.

Sursa foto: 123rf.com