Trucuri ca să scapi de 500 de calorii zilnic

calorii ingrasare regim

Indiferent de dieta pe care o urmezi pentru a slăbi, principiul de bază e că  trebuie să arzi mai multe calorii decât absorbi zilnic. Pentru cei care au un număr mai mare de kilograme de dat jos, dizolvarea a 500 de calorii din meniul zilnic e un început foarte bun. La 500 de calorii eliminate pe zi, ar trebui să se piardă în jur de 450 de grame într-o săptămână. Dar, înainte de a adopta această metodă de slăbit, vorbește cu medicul tău pentru cele mai bune îndrumări.

Nu e foarte greu să scapi de 500 de calorii zilnic, trebuie doar puțină atenție și analiză a farfuriei. Iată ce ai de făcut.

Sari peste gustările dezordonate

Dacă obișnuiești să ai pe birou sau la îndemână covrigei, biscuiți și alte opțiuni calorice, uită de ele. Gustările între mese sunt bine venite, dar trebuie alese cele hipocalorice, sănătoase, pentru a-ți potoli foamea. În loc de o mână de chipsuri (aproximativ 85 de grame, care însumează 425 de calorii), alege 250 de grame de popcorn (31 de calorii), 250 de grame de struguri, brânză slabă (180 de calorii) sau un măr mic și 12 migdale (160 de calorii). Alegerea de snackuri sănătoase poate duce la economisirea a 500 de calorii pe zi. Ai putea să elimini o gustare hipercalorică, fie că e vorba de ciocolată, gogoși sau prăjituri, care pot însuma între 250 și 350 de calorii și să faci o plimbare pe jos de 40 de minute, după prânz sau după cină, prin care mai arzi 150 de calorii.

Nu-ți lua caloriile din băuturi

355 de ml de suc acidulat au 150 de calorii, iar o cafea cu siropuri și arome poate ajunge la 250 de calorii. Chiar și smoothie-urile de fructe sunt bogate în calorii – 400 de unități la 475 de ml. Bea apă, ceai sau cafea neagră și păstrează-ți caloriile pentru hrana sățioasă.

Sari peste felul doi la masă

Tentația e să-ți tot completezi farfuria cu diverse preparate, dar consumă dar ce ai pus pe ea de prima dată și nu mai adăuga nimic apoi. Totuși, dacă tot nu te simți sătulă, adaugă legume sau salată.

Alege substitute hipocalorice

În diversele preparate, fie că e vorba de sosuri, de patiserie, fripturi, înlocuiește, spre exemplu, smântâna (250 de ml pot avea 400 de calorii) cu iaurt (154 de calorii).

Ia mâncarea la pachet de la restaurant

La unele restaurante, porțiile sunt foarte mari. Așa că, în loc să-ți golești farfuria, roagă ospătarul sa-ți pună ce nu ai consumat la pachet, în așa zisul „doggie bag“. Sau poți împărți portia cu companionul de la masă. Ai grijă ce alegi, evită sosurile și preparatele prăjite. Prăjelile sunt hipercalorice, așa că, în loc de pui sau pește prăjit, alege carne la grătar sau la cuptor, fără cartofi prăjiți. O porție de cartofi prăjiți poate adăuga lejer 500 de calorii la o masă. Înlocuiește-i cu legume și salată.

Dacă îți place pizza, fă-o cu blat subțire și fără topping de carne, pune mai puțină brânză, dar o poți încărca cu legume.

Nu mânca din pungă

Pune tot ceea ce consumi pe o farfurie sau într-un bol, chiar și gustările. Când ronțăi chipsuri în fața televizorului, e greu să urmărești cantitatea consumată. O pungă mare de chipsuri poate ajunge la 1000 de calorii. Fă-ți o porție pe care o pui pe farfurie, restul, altă dată.

Evită alcoolul

E una dintre cele mai simple metode de a tăia din calorii. Alcoolul nu are valoare nutrițională. Când bei, ingerezi calorii goale, chiar și până la 500 de unități, mai ales cocktailurile cu siropuri. Dacă totuși vrei să închini un pahar, bea o bere (355 ml au 103 calorii) sau un vin (120 de calorii).

Opinia specialistului

Lorena Someșan, nutriționist

„Încearcă să gătești mai mult acasă“

Scăderea în greutate intervine în momentul în care există un deficit caloric de cel puțin 500 de calorii zilnic. Renunțarea la anumite obiceiuri sau preparate creează deficit caloric: gustarea de după cină, untul sau margarina, sosurile, mâncarea prăjită, patiserie, chips-uri, sucuri, alcool, sucuri făcute în casă, zahărul sau mierea din cafea sau ceai. Înlocuiește  ½ de porție de carne și adaugă în schimb legume, consumă doar două fructe/zi și maximum 30g nuci, o masă /zi să fie mai ușoară, adaugă mai puțin ulei, mănâncă mai încet, conștient și încearcă să gătești mai mult acasă.

Foto: Shutterstock

Loading...