Micile gesturi îți pot aduce beneficii majore pe termen lung, atât pentru obținerea și menținerea unei greutăți optime, cât și pentru starea generală de sănătate.

Portocala sau grepfrut în loc de suc
Mănâncă o portocală sau un grepfrut în locul sucului natural de tip fresh. În acest fel vei beneficia de un aport dublu de fibre (care ajută digestia și favorizează scăderea colesterolului), dar și de un conținut caloric mai mic (deoarece realizarea unui suc de 200 ml necesită aproximativ 2-3 portocale, respectiv două grepfruituri).

Cafea în locul mixului 3 în 1
Bea o cafea preparată la ibric sau la filtru și dacă dorești să o combini cu lapte adaugă-l chiar tu. Însă, pe cât posibil, evită amestecurile de cafea instant de tip 3 în 1 deoarece conțin mult zahăr.

Fructe proaspete în iaurt
Iaurtul natural simplu peste care adaugi fructele tale preferate reprezintă o variantă bună de gustare, dar și de desert. În acest fel vei scăpa de zahărul adăugat în procesul de fabricare al iaurturilor cu fructe din comerț și vei știi că fructele pe care le mănânci sunt proaspete.

Elimină pielea de pe friptura de pui
La pregătirea fripturii de pui la cuptor sau pe grătar înlătură pielea pentru a evita multe calorii. Poți stropi carnea cu suc de lămâie pentru un gust deosebit și o culoare arămie îmbietoare și poți, de asemenea, să adaugi mirodenii, pentru că nu îngrașă.

Fripturică în loc de mezeluri
Când pregătești sanvișuri, poți evita consumul de mezeluri înlocuindu-le cu fripturică la temperatura camerei. Vei scăpa de multe calorii și este o opțiune superioară din punct de vedere nutritiv.

Înlocuiește cașcavalul cu brânză
Brânza telemea este o opțiune cu mai puține grăsimi și calorii decât cașcavalul. Și o poți folosi atât în salate, cât și în sandvișuri sau ca atare, în funcție de preferințe.

Topping de iaurt, nu maioneză
La pregătirea salatelor, pentru a evita toppingul cu maioneză alege între sosul de iaurt pe care să îl prepari chiar tu, dar și zeamă de lămâie sau oțet balsamic.

Consumul caloric recomandat pentru femei și bărbați

În România, recomandările nutriționiștilor sunt de 2.000 – 2.500 de calorii pentru o femeie și 2.500 – 3.000 de calorii pentru un bărbat, în funcţie de activitățile zilnice pe care le are de realizat. Numărul caloriilor necesare pentru o bună desfășurare a activităților variază în funcție și de vârstă, înălțime, stil de viață și starea generală de sănătate.

 

SFATUL SPECIALISTULUI

Nu poți să mănânci doar piept de pui și legume fierte

”În arsenalul fiecărui nutriționist, dar și al oricui are problema excesului ponderal, aceste mici “trucuri” joacă un rol important, pentru că e bine să avem totdeauna soluții simple la îndemână, care să ne ferească de unul dintre cei mai importanți dușmani ai curelor de slăbire: monotonia. Nu poți să o ții doar pe piept de pui la grătar și legume fierte. E nevoie de o alimentație diversificată și atrăgătoare. Problema e că multe dintre alimente și preparate au concentrație energetică mare și nu prea au ce căuta într-un regim de slăbire. De aceea e nevoie să apelăm la înlocuiri inteligente, care să ne aducă în alimentație mâncare cu o concentrație calorică redusă, dar care să fie gustoasă și interesantă. (Dr. Șerban Damian, Centrul de nutriție Superfit)

Dr. Serban Damian poza nou mic

Dr. Șerban Damian

Credit foto: Wikimedia