Tratamente naturale pentru endometrioza

Tratamente naturale pentru endometrioza

Endometrioza este o problemă serioasă, dar starea de sănătate poate fi îmbunătățită cu ajutorul regimului alimentar și a unor plante medicinale. Află ce poți face.

Mănâncă multe verdețuri

Verdețurile conțin nenumărate substanțe care aduc beneficii sănătății, inclusiv acid folic, fibre, vitaminele A, C, K, calciu și fier. În plus, au și calități antiinflamatoare. Ar fi bine ca dieta ta să includă multă varză, broccoli, spanac. Primăvara profită de urzici, untișor și alte verdețuri de primăvară. Verdețurile te ajută să scapi de cele mai comune neplăceri provocate de endometrioza, cum ar fi balonările, durerile menstruale și problemele digestive. Ar mai trebui să incluzi în dieta ta alimente bogate în magneziu, acizi grași omega 3 și vitamina C. Printre acestea menționăm: peștele proaspăt de captură, fructele, legumele, cacaoa.

Ce alimente ar trebui să eviți dacă ai endometrioza

Dieta modernă conține multe alimente care pot provoca inflamații și dureri în caz de endometrioză. Poate părea un pic extrem, dar anumiți nutriționiști recomandă excluderea totală a glutenului din alimentație pe o perioadă de timp. Glutenul care se găsește în produse făinoase, orez alb, orz, alte cereale etc. Poți să înlocuiești produsele cu quinoa, hrișcă și mei. Ar fi bine să mergi și pe varianta organică pentru a evita dioxina, un pesticid care pare să fie legat de apariția endometriozei.

Zahărul stimulează producția de prostaglandină, o substanță care crește nivelul estrogenului și poate cauza dureri uterine. Alege să-ți prepari singură mâncarea pentru că multe preparate din comerț conțin anumite cantități de zahăr. Pentru a-ți potoli pofta de dulce mănâncă fructe dulci sau uscate (fără adaos de zahăr, nu confiate).

Alte alimente care pot provoca inflamații în endometrioză sunt: produsele lactate, grăsimile saturate, sarea și cofeina.

Protejează-ți flora intestinală

Endometrioza este considerată o boală autoimună. Din moment ce 70 % din sistemul imunitar se află în tractul intestinal, ar trebui să acorzi un interes special florei intestinale, care ajută la buna lui funcționare. Consumă mâncăruri fermentate (varză acră, murături, iaurt etc.). În plus, include în dietă multe fibre. Ar fi bine și să renunți sau să reduci tratamentele hormonale și antinevralgicele, care nu sunt benefice. În plus, nu lua antibiotice, decât dacă ai neapărată nevoie și la indicația medicului.

Sursa foto: 123rf.com