Tot ce trebuie să știi despre pâinea Graham. Se spune că este cea mai sănătoasă!

Într-o epocă în care fabricile de pâine încercau să facă cele mai albe și pufoase produse de panificație, folosind înălbitori dubioși, Sylvester Graham a inventat făina care îi poartă numele și pe care o promova drept 100% naturală, gustoasă și sănătoasă. Timpul i-a dat dreptate și azi pâinea Graham este considerată de mulți nutriționiști cea mai sănătoasă de pe piață.

 

Pâinea Graham a început să fie fabricată prin anii 1830, în America, după ce Sylvester Graham a dus o campanie puternică pentru a-i convinge pe americani că pâinea trebuie făcută din ingrediente naturale și simple. El a inventat făina obținută din bobul curat de grâu, măcinat cu tot cu tărâțe și a introdus treptat, în obiceiul de consum al americanilor din clasa de mijloc, nevoia de a consuma produse cât mai nutritive și naturale.

Pâinea Graham de calitate nu trebuie să conțină deloc conservanți și coloranți de o calitate incertă.

Ea trebuie făcută după rețetele originale ale inventatorului, folosind făină Graham, drojdie, maia și sare opțional. Unele rețete mai conțin și melasă pentru a da un gust puțin mai dulce acestui tip de pâine, dar melasa simplă este o variantă mult mai bună a zahărului rafinat, păstrând o parte din mineralele și nutrienții trestiei de zahăr.

De asemenea, este recomandat să cumperi pâine Graham care nu conține organisme modificate genetic, știut fiind faptul că franzela albă obișnuită este produsă din grâu modificat genetic.

Pâinea Graham menține silueta

Spre deosebire de pâinea din făină albă, pâinea Graham are mai multe fibre, mai mulți nutrienți de calitate și mai puține calorii, astfel că poți consuma câteva felii pe zi, fără să te îngrași.

Bineînțeles, acest lucru nu înseamnă că poți mânca pâine Graham de două sau trei ori mai multă decât pâinea albă fără să aibe consecințe asupra siluetei tale. Sunt recomandate 25 de grame de pâine pe zi pentru o dietă sănătoasă. Și trebuie să mai știi că acest tip de pâine îți dă o senzație de sațietate care durează mai mult și nu simți nevoia să mănânci o cantitate mai mare.

Pâinea care ajută inima!

Datorită conținutului ridicat de fibre și de minerale, precum și a nivelului scăzut de carbohidrați în comparație cu pâinea albă, pâinea Graham este recomandată diabeticilor deoarece nu afectează nivelul zahărului din sânge și nu crește nivelul de colesterol, dacă este consumată în cantități moderate.

Produsele din făină Graham au efect laxativ

Fie că mănânci pâine, biscuiți sau alte produse de patiserie din făină Graham, acestea ajută digestia datorită conținutului mai ridicat de fibre. Ele au efect laxativ tocmai pentru că fibrele care nu pot fi digerate accelerează procesul de eliminare a bolului alimentar. Iar cercetătorii au descoperit că pâinea Graham se digeră mai ușor dacă este consumată cu produse lactate, în special cu lapte și iaurt.