Tot ce trebuie să știi despre conservele de ton. Cât de sigure sunt pentru sănătate!

Tot ce trebuie să știi despre conservele de ton

Salatele de vară cu diverse crudități și măsline se potrivesc de minune cu peștele alb și gustos din conservele de ton. Stropit cu lămâie și asezonat cu piper, este un deliciu, numai bun pentru o gustare sănătoasă și dietetică. Dar chiar este sănătos? Iată tot ce trebuie știi despre carnea de ton din conserve.

 

Conservele de pește și mai ales conservele de ton pe care foarte multă lume le cumpără sunt produse tot mai controversate. Multă vreme au fost considerate sănătoase, dar se discută azi tot mai mult despre pericolul contaminării cu deșeuri radioactive din Oceanul Pacific. Iată avantajele și dezavantajele conservelor de ton și cum trebuie să le alegi când le cumperi din supermarket.

Ce beneficii are carnea de ton

Tonul din conservă este o alternativă sigură la peștele proaspăt. Modul de preparare și sistemul etanș de sigilare a conservelor păstrează carnea de pește câțiva ani, fără să se altereze.

Carnea de ton este bogată în seleniu în mod deosebit, dar conține și procente semnificative de fosfor, potasiu și magneziu. De asemenea, conține aproape toate vitaminele din grupul B, vitamina D și grăsimi sănătoase Omega 3 și Omega 6.

Tonul este indicat în curele de slăbire, favorizează metabolismul și circulația sângelui.

Combate procesele inflamatorii din organism, susține imunitatea și crește nivelul de energie.

Este un pește indicat în perioadele de stres și oboseală, deoarece ridică tonusul psihic și are efect anti-depresiv.

Are rol protector pentru celulele pielii.

Ajută organele vitale să funcționeze optim și previne apariția cancerului de colon, de sân sau de rinichi.

La copii, tonul contribuie la dezvoltarea musculaturii și a oaselor înainte, dar și în perioada adolescenței.

O dietă care include ton în mod regulat ajută la reducerea tensiunii arteriale și previne bolile cardio-vasculare.

Ton în ulei sau ton în apă?

Conservele de ton în apă sau în suc propriu sunt cele mai indicate, dacă ții o dietă drastică de slăbire. Cu toate acestea, și tonul în ulei este sănătos. Uleiul poate fi scurs și înlocuit cu zeamă de lămâie, dar grăsimea care rămâne ajută la o mai bună absorbție a vitaminelor.

Specialiștii recomandă să ne ferim de conservele cu sos de tomate, maioneze sau vinegrete, pentru că acestea conțin o mulțime de ingrediente dubioase, grăsimi hidrogenate, multă sare și conservanți sau arome sintetice.

Ce trebuie să mai știi despre conservele de ton

Există și pericole ascunse!

Fii foarte atentă ce carne de ton alegi, citește cu atenție eticheta și urmărește nu doar termenul de expirare, ci și locul din care a fost pescuit tonul.

Din cauza accidentului nuclear de la Fukushima și din cauza deversărilor de reziduuri de pe coastele asiatice, peștii și fructele de mare din Oceanul Pacific sunt contaminate cu cesiu și mercur.

Trebuie să eviți pește prins din Pacific, în special zonele de pescuit FAO 61, 67, 71, 77, 81, 87 şi 88, recomandă Conf. Univ. Dr. Costel STANCIU, Președinte APC, în urma unui studiu care a analizat peste 80% din conservele de ton de pe piața românească. Foarte important este și soiul de ton, iar cel mai puțin sigur pentru sănătate este tonul Albacore și tonul Bigeye.

Verifică și tipul de ulei folosit, deoarece un producător serios va menționa pe etichetă soiul de ton, zona de pescuit și uleiul, fie el de rapiță, de floarea soarelui sau de porumb.

De asemenea, trebuie să verifici cantitatea de sare la 100 g de produs, dacă ții o dietă atentă și nu vrei să consumi prea multă sare. Conservele de ton de proveniență dubioasă nu menționează nici soiul de ton, nici cantitatea de sare sau alte ingrediente.

foto: Shutterstock