Topul alimentelor pentru diabetici

Topul alimentelor pentru diabetici

Alimentația reprezintă unul dintre factorii importanți pentru starea de bine a organismului și în mod esențial dacă ne referim la cazurile de diabetici. În cartea sa de nutriție pentru familie, dr. Mihaela Bilic enumeră topul alimentelor benefice persoanelor care au diabet.

 

Fulgii de ovăz deoarece conțin fibre solubile care încetinesc absorbția glucozei din alimente, scad necesarul de insulină și micșorează nivelul colesterolului din sânge.

Leguminoasele (fasolea boabe, mazărea, lintea, năutul) sunt bogate în proteine, carbohidrați complecși și fibre solubile care cresc lent glicemia în sânge.

Merele, dar și perele sau gutuile conțin multă pectină, o fibră solubilă care se transformă în gel și scade absorbția zahărului în tubul digestiv.

Cerealele integrale, pâinea integrală, orezul brun, pastele conțin multe fibre insolubile, dar mai ales zinc și crom necesare pentru sinteza și eficiența insulinei.

Fructele de mare (scoici, creveți) sunt bogate în minerale și mai ales crom, cu rol important în sinteza insulinei.

Peștele gras (somon, ton, sardine, macrou) îmbunătățește controlul glicemic, profilul lipidic din sânge și scade riscul de boli cardiovasculare datorită conținutului de acizi grași omega 3.

Cafeaua, pe lângă faptul că este aromată, conține magneziu, potasiu, antioxidanți care îmbunățesc acțiunea celulelor ca răspuns la cea a insulinei. Consumul regulat de cafea se pare că scade cu 30 – 50 % riscul apariției diabetului de tip 2.

 

Credit foto: Shuttertock